Operațiunea a fost anunțată anterior de Profit.ro ca fiind pregătită pentru 10% din acțiuni.
Fondată în anul 2002 la Timișoara, compania Contakt a cunoscut o dezvoltare continuă, extinzindu-și rețeaua de magazine proprii în majoritatea orașelor importante din România și devenind unul dintre primii trei jucători la nivel național în rândul distribuitorilor de accesorii pentru telefoane mobile si tablete.
Compania caută acum expunerea bursieră și lărgirea bazei de investitori pentru a se poziționa în atacarea unor piețe externe din Europa.
Este anunțat că oferta va cuprinde atât o componentă de vânzare de acțiuni existente deținute de către acționarii fondatori (3.060.000 acțiuni existente și ofertate de către cei 3 acționari actuali), cât și o componentă de vânzare de acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital (600.000 acțiuni nou emise).
Pragul de succes îl reprezintă vânzarea a 3.100.000 de acțiuni.
Acțiunile Contakt sunt oferite spre subscriere în perioada 12 noiembrie – 3 decembrie 2025, la un interval de preț cuprins între 4,3 – 5,2 lei / acțiune, cu pas de cotație 0,3 lei la oricare dintre nivelurile de preț [4,3], [4,6], [4,9], [5,2]. Valoarea totală a ofertei este cuprinsă între 15,7 - 19 milioane RON.
După închiderea ofertei, Contakt țintește listarea pe piața AeRO a BVB, cu afaceri de 138 milioane de lei și profit net de 19 milioane de lei estimat pentru 2025.
Fondurile atrase prin piața de capital vor fi folosite astfel: în proporție de 60% pentru extinderea pe piețe externe și achiziții strategice (deschiderea sau achiziționarea de magazine nou sau preluarea locațiilor deținute de competitori), în proporție de 30% pentru diversificarea liniilor de business (lansarea de servicii de protecție și securitate a datelor personale stocate în telefoanele mobile, abonamente pentru achiziționarea de produse și servicii personalizate), iar 10% pentru cercetare și dezvoltare producție proprie (fabricarea accesoriilor pentru telefoane sub brand propriu și producerea de accesorii personalizate).
Contakt are în plan dezvoltarea capacităților proprii de producție pentru accesoriile comercializate sub brandurile Urban Gadget și Urban Protekt, precum și relocarea parțială a producției în Uniunea Europeană.
Compania analizează, totodată, extinderea internațională prin parteneriate strategice și achiziția de spații comerciale în piețele europene.
„Ne dorim ca brandul Contakt să devină un reper european în domeniul accesoriilor pentru telefoane și dispozitive smart. România rămâne centrul operațional, dar vizăm extinderea pe piețele europene în următorii ani”, a adăugat Cosmin Preda, cofondator al companiei.
În 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 128,7 milioane lei, în creștere cu 10,7% față de anul anterior, și un profit net de 14,2 milioane lei, corespunzător unei marje nete de circa 11%. În perioada 2021–2024, Contakt a avut un ritm mediu anual de creștere de 22%, consolidându-și poziția de lider pe piața locală a accesoriilor pentru telefoane și tablete.
Pentru final de 2025, compania estimează o cifră de afaceri de 138 milioane de lei și un EBITDA de aproximativ 22 milioane lei, în creștere de la 20,2 milioane în 2024.
Contakt preconizează o politică de distribuire sub formă de dividende a 70% din câștiguri, fiind o societate de tip “value“, însă și cu o componentă de creștere.
●Număr total de acțiuni ofertate: 3.660.000 acțiuni;
●Acțiuni existente vândute de fondatori: 3.060.000;
●Acțiuni nou emise: 600.000;
●Pragul de succes îl reprezintă vânzarea a 3.100.000 acțiuni;
●În 2024, Contakt a înregistrat afaceri de 128,7 milioane lei și un profit net de 14,2 milioane lei, în creștere cu 10,7% față de anul anterior;
●Pentru final de 2025, compania estimează o cifră de afaceri de 138 milioane de lei și un EBITDA de aproximativ 22 milioane lei, în creștere de la 20,2 milioane în 2024
●Fondurile atrase prin IPO vor fi folosite pentru extinderea rețelei de retail în Europa,dezvoltarea brandurilor proprii și a serviciilor digitale Contakt.ro;
●Brandul, fondat în 2002 la Timișoara, operează o rețea de 235 de magazine la nivel național și o aplicație mobilă cu peste 150.000 de utilizatori activi.
Contakt vinde huse de telefoane, folii de protecție telefoane, căști audio și boxe portabile, huse pentru tablete, smartwatch, încărcătoare de telefoane, cabluri de date, suport telefoane, genți, rucsacuri, gadgeturi, accesorii de gaming și dispozitive Smart Home.
Societatea, fondată în anul 2002, este prezentă în 235 de locații din cele mai importante orașe ale țării, din care 187 de magazine se află în mall-uri și galerii comerciale, în baza parteneriatelor pe termen lung pe care Contakt le are cu cei mai mari retaileri din România.
Nu mai puțin de 51 de unități au fost deschise în 2024.
Compania vinde prin brandurile proprii Mobico, Urban Gadget și Urban Protekt, dar oferă și servicii pentru accesorii Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi, Karl Lagerfeld, Guess, Swissten, PanzerGlass, Pitaka.
Contakt sesizează un trend de creștere accelerată a cererii pentru serviciile post-vânzare pe segmentul telefoanelor mobile, element furnizat ca argument de investiții în întâlniri premergătoare listării cu investitorii (pitch) care au avut loc la Timișoara și Cluj-Napoca.
Cea mai mare parte a auditoriului au fost investitori individuali întrucât firma vizează listarea, cu simbolul CTK, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare AeRO, având consultant Cabat & Pah Investments.
În cadrul întâlnirilor, investitorii au pus întrebări legate de consolidarea pieței locale de profil și de perspectivele Contakt în acest context, dar prezentările au inclus și oportunitatea expansiunii regionale.
Compania are demersuri pentru accesarea pieței din Cehia, dar mai nou testează și condițiile pentru o investiție în Bulgaria.
Contakt Express Logistik este deținută în participații relativ egale de Marcel Iofor și co-fondatorii Cosmin Preda și Darius Petric, toți membrii într-un Consiliu de Administrație format din 5 membri.
Capitalul social va fi majorat, în operațiunea aferentă listării, la 3,66 milioane lei, de la cel actual de 3,60 milioane lei, rezultat din existența a 36,00 milioane acțiuni cu valoare nominală de 0,10 lei/acțiune.
După suplimentarea la 36,60 milioane acțiuni, 3,66 milioane acțiuni vor fi puse în vânzare în cadrul ofertei, aceasta incluzând atât acțiuni nou-emise, cât și o vânzare a majoritarilor. Operațiunea de piață intermediată de SSIF Goldring din Târgu Mureș s-ar încheia cu succes în cazul unei subscrieri integrale care ar urma să dea cu free-float de 10%.
Este baza pentru existența unui acționariat diversificat astfel încât Contakt să fie poziționată ulterior – la atacarea piețelor externe – pentru utilizarea mecanismelor bursiere în vederea atragerii de finanțare de la investitorii de portofoliu. Pentru creșterea atractivității în rândul acestora, societatea a inițiat demersuri de îmbunătățire a guvernanței și transparenței, parte a acestora fiind și listarea pe bursă.
Compania a realizat anul trecut – ultimele rezultate auditate în vederea întocmirii prospectului ofertei – o cifră de afaceri de 128,75 milioane lei, cu 10,72% mai mare decât cea de 116,28 milioane lei din 2023, și conform planului de extindere ar urma să atingă 163,22 milioane lei în anul 2028.
Profitul net înregistrat în 2024 a fost de 14,21 milioane lei, în creștere cu 8,75% față de cel de 13,06 milioane lei din 2023 și mai mult decât dublu comparativ cu rezultatul net de 6,96 milioane lei din 2022.
La nivelul lunii iulie, câștigul net al Contakt era deja de 17,18 milioane lei și proiecția pentru încheierea exercițiului fiscal este de 19,41 milioane lei. Estimările urcă la 21,46 milioane lei pentru anul 2026 și la 23,57 milioane lei pentru 2027.
Compania cu 500 de experți de vânzări despre care spune că îi asigură cunoașterea “la firul ierbii“ a realizat în 2024 un câștig pretaxare EBITDA de 20,80 milioane lei, proiecția pentru anul în curs a acestui indicator fiind de 25,13 milioane lei. Estimarea cea mai îndepărtată în timp, pentru 2028, prezentată investitorilor, a fost pentru un nivel al EBITDA de 31,31 milioane lei.
Contakt avea la nivelul anului 2022 furnizori din Europa în proporție de 70% și din Asia de doar 30%. Ținta în strategia post-listare este pentru o inversare la 60% pentru Asia și doar 40% din Europa, compania urmând să fie și un hub regional pentru importurile din Extremul Orient, furnizând accesorii și către terți în regim business-to-business. Obiectivele sunt o rată de dependență mai redusă, dar și un grad de concentrare mai mic.
Nu mai puțin de 60% din fondurile atrase ar urma să fie utilizate de ofertant pentru extinderea pe piețele externe și achiziții strategice. Societatea vizează prezență internațională prin accesarea unor noi piețe de desfacere.
Companie cu aproximativ 150.000 de clienți utilizatori ai aplicației mobile, Contakt vizează deschiderea și achiziționarea de magazine noi, inclusiv prin preluarea locațiilor deținute de competitori pentru a consolida poziția de piață.
De asemenea, 10% din fonduri ar urma să fie alocate pentru cercetare și dezvoltare în vederea configurării producției proprii. Sunt prevăzute investiții în fabricarea accesoriilor pentru telefoane sub brand propriu, componenta acestor mărci urmând să conducă la ameliorarea marjelor de profitabilitate.
Planul Contakt include producerea de accesorii personalizate cu design exclusiv, probabil în ediții limitate. În ceea ce privește producția, compania vede avantajele utilizării soluției de printare 3D.
Finalmente, 30% din bani ar urma să fie direcționați pentru diversificarea liniilor de business complementare. Aici sunt incluse serviciile de securitate și protecție a telefoanelor, dar și abonamente lunare pentru servicii personalizate, ce ar urma să ofere oportunități suplimentare și la achiziția de gadgeturi în magazine.
La sfârșitul anului trecut, Contakt Express Logistik avea active totale de 53,24 milioane lei. În același timp, datoriile pe termen scurt erau de 22,28 milioane lei și datoriile pe termen lung se ridicau la 12,68 milioane lei.






















