Deși a avut afaceri comparabile cu cele din primele 3 luni ale anului trecut, SIPEX Company, specializată în comercializarea de materiale de construcți, și-a diminuat drastic profitul trimestrial. Creștere de peste 50% a datoriilor.
SIPEX Company (SPX) a realizat în primul trimestru venituri totale din exploatare de 64,63 miliaone lei, cu 1,70% mai mari decât cele de 64,54 milioane din exercițiul financiar precedent. În același interval de raportare, cheltuielile totale de exploatare au urcat cu 7,96%, la 64,54 milioane lei, de la 59,78 milioane lei. Din aceste costuri, 84,06% îl reprezintă cheltuielile cu mărfurile.
Astfel, compania a afișat un profit net de aproximativ 135.000 de lei, cu 95,74% mai mic decât cel de 3,2 milioane lei de la T1 2022. „În contextul unui an dificil cum este 2023, SIPEX s-a adaptat și a reușit să mențină echilibrul privind rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului. Atenția deosebită a SIPEX rămâne concentrată pe menținerea și creșterea profitabilității în trimestrele următoare ale anului 2023, precum și pe creșterea marjei brute a companiei”, spune în raportarea trimestrială CEO-ul Irinel Gheorghe, care controlează 91,90% din acțiuni.
CITEȘTE ȘI Rompetrol Rafinare: profit net de 14,5 milioane lei, pe seama majorării cantităților de țiței procesate și a exportului de carburanțiCompania comercializează o gamă largă de produse, atât mărci internaționale, cât și mărci proprii sub brandul „Meșterică” și „Profit” din 2013. Printre brandurile distribuite de SIPEX se numără: Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Firos, Porotherm, Tondach, Brikston, Ytong, Leier, Structo, Tenco, Sapabet, Aco, Holver, Kronospan, Romstal. Principalele categorii de produse comercializate sunt adezivi și mortare, hidro și termoizolații, metale, materiale grele, plăci gips carton.
Activele totale ale SIPEX se ridicau la data de 31 martie la 135,44 milioane lei, fiind cu 20,85% mai mari decât cele de 112,07 milioane lei de la 1 ianuarie 2023. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au majorat cu 56,53%, la 64,34 milioane lei, de la 41,10 milioane lei.
Titlurile companiei sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București unde au căzut cu 13,81% reacție la raportarea trimestrială, până la prețul de 0,3120 lei/acțiune, care situează capitalizarea de piață la 124,76 milioane lei (25,22 milioane euro).