Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România a publicat pe portalul propriu un set de recomandări pentru companii astfel încât conferințele cu investitorii și analiștii care urmează publicării rezultatelor financiare să fie cât mai relevante pentru piață și pentru activitatea companiei.
Noiembrie 2016 – la teleconferința unei companii vizibile listată la cota Bursei de Valori București participă doar trei persoane dintre care unul este directorul general al emitentului, iar celălalt brokerul care se ocupă de companie. Nu este un caz singular. De multe ori conferințele care urmează publicării rezultatelor financiare au o participare redusă, după cum desfășurarea acestora este neunitară.
Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a publicat un set de recomandări pentru emitenți, astfel încât aceste evenimente corporative să fie cât mai relevante pentru piață și mai utile companiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții societăților listate trebuie să arate cum rezultatele trimestriale contribuie la ealizarea strategiei pe termen lung a companiilor sau să justifice și explice principiile de bază ale schimbărilor strategiilor în cazul în care acestea apar, spune Camelia Isaic, CFA, director executiv al Asociației, cu experiență de peste 10 ani în aria relațiilor cu investitorii în cadrul companii listate în New York, Londra, Paris, Vașovia și Praga.
Codul de guvernanță corporativă al Bursei de Valori București recomandă ca cel puțin de 2 ori pe an companiile listate să organizeze astfel de conferințe după publicarea rezultatelor fiinanciare.
Recomandările asociației de profil sunt ca acestea să fie organizate în funcție de subiectele anterioare de interes. Pentru o participare bună este bine ca invitații personalizate să fie trimise primilor 20-30 de acționari.
În cadrul conferinței financiare ar trebui identificate punctele forte și slabe ale trimestrului, iar reprezentanții pentru relația cu investitorii ai companiilor ar trebui să realizeze o sinteză a impresiei generale a analiștilor și a celor mai importanți acționari
Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România este o organizație neguvernamentală și non-profit care a fost înființată la sfârșitul anului trecut cu scopul de a oferi actualilor și potențialilor emitenți o platformă de dezvoltare a profesioniștilor din domeniul relației cu investitorii și de a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și guvernanță corporativă.
ARIR – unde în poziția de președinte se află Daniela Șerban, mai mulți ani director de marketing și pentru relația cu investitorii la Bursa de Valori București, a fost fondată de companii listate sau cu potențial de listare, administratori de fonduri și profesioniști în relația cu investitorii. Companiile fondatoare sunt Bursa de Valori București (BVB), Alro Slatina (ALR), Franklin Templeton Management – Sucursala București, Electromagnetica (ELMA), Hidroelectrica, Nuclearelectrica (SNN), Teraplast (TRP) și Transelectrica (TEL).