Deși anul trecut a obținut un profit net de 5 milioane lei, producătorul de materiale de construcții a început 2017 cu o pierdere de aproximativ 126.000 de lei în primul trimestru, înaintea sezonului în care activitatea de construcții sporește semnificativ. Vânzările companiei s-au majorat cu aproape 8%.
În primele 3 luni ale anului, Cemacon Zalău (CEON) a realizat o cifră de afaceri netă de 11,76 milioane lei, cu 7,89% mai mare decât cea din perioada similară a anului trecut. În acest context, câștigul pretaxare EBITDA s-a majorat cu 37,84%, la 2,04 milioane lei, de la 1,48 milioane lei. La nivel net, compania contabilizeaă o pierdere de aproximativ 126.000 de lei, de aproape 8 ori mai mică decât cea din T1 2016. Pe ansamblu, anul trecut, compania a realizat un profit net de 5,06 milioane lei.
Conducerea Cemacon susține că societatea își va ameliora substanțial rezultatul financiar de îndată ce începe sezonul construcțiilor. „Am pornit în 2017 într-un climat de piață favorabil, în creștere, fapt confirmat de primul trimestru al anului. Specific industriei, primele 3 luni reprezintă pregătirea implementării planului strategic pentru perioada de sezon, când business-ul crește considerabil”, spune directorul general Liviu Ionel Stoleru în comunicatul care însoțește raportarea financiară. „Pentru acest an avem un buget ambițios, bazat pe o creștere moderată a cifrei de afaceri, dar una substanțială a profitului operațional. Consolidăm business-ul și eficientizăm vânzarea de blocuri ceramice premium, iar rezultatele de până acum păstrează direcția strategică.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Activele totale ale companiei la data de 31 martie erau de 166,93 milioane lei, în scădere cu 1,44% față de cele de 169,37 milioane lei prinse în contabilitate la finele trimestrului 1 al anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au fost reduse cu 3,15%, la 71,07 milioane lei, de la 73,38 milioane lei.
Reacția pe bursă la raportarea financiară a fost favorabilă, titlurile Cemacon apreciindu-se la debutul sesiunii de tranzacționare de la BVB cu 2,23%, până la prețul de 0,4130 lei/acțiune. La acest nivel de preț, capitalizarea bursieră a companiei este de 47,07 milioane lei (10,34 milioane euro).