Deși raportează afaceri în creștere, Sphera Franchise Group are pentru primele 6 luni un câștig pretaxatare EBITDA normalizat de 53,21 milioane lei, cu 10,21% mai mic decât cel de 59,26 milioane lei din perioada similară a anului trecut, iar la nivel net este pe pierdere.
Sphera Franchise Group (SFG), firma care operează lanțurile de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, KFC și Taco Bell, a realizat în primul semestru vânzări consolidate din restaurante de 606.02 milioane lei, cu 36,32% mai mari decât cele de 444,54 milioane lei din exercițiul financiar precedent. Din acestea, ponderea o dețin vânzările de 436,73 milioane lei în divizia care operează restaurantele KFC.
„În al doilea trimestru din 2022, Sphera Franchise Group a realizat cel mai bun trimestru de vânzări din istorie, înregistrând venituri de 327,4 milioane de lei, în creștere cu 40% față de T2 2021”, spune compania în raportarea semestrială. „Toate cele trei branduri – KFC, Pizza Hut și Taco Bell au înregistrat vânzări record, pe toate piețele în care activează, întrun ritm accelerat, ca urmare a ridicării restricțiilor pentru COVID-19.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, cheltuielile semestriale cu restaurantele au urcat cu 41,60%, la 578,20 milioane lei, de la 408,34 milioane lei, iar cheltuielile generale și adminstrative sau urcat cu 2,78%, la 25,85 milioane lei, de la 25,15 milioane lei. Acesta este contextul în care Sphera a obținut un rezultat net negativ, de 8,77 milioane lei, față de un câștig marginal în prima jumătate a anului trecut. La T1, pierderea era de 10,89 milioane lei și pe întreg anul trecut, câștigul net a de 27,41 milioane lei.
Fantoma restricțiilor de pandemie încă bântuie compania care deține restaurante și în Iialia unde intrările în unitățile de alimentație publică se făcea pe baza certificatului care să ateste vaccinarea anti-COVID. „Riscul unui lockdown, în contextul pandemiei de COVID-19 dar și a altor pandemii, continuă să fie ridicat, chiar dacă există un consens general potrivit căruia impactul pandemiei COVID-19 în 2022 va fi mai mic decât cel din 2020 sau chiar 2021”, spune Sphera. „Cu toate acestea, există posibilitatea ca în S2 2022 să fie puse în aplicare în toată Europa, inclusiv în țările în care Grupul își desfășoară activitatea, măsuri de închidere a restaurantelor, hotelurilor, cafenelelor, cluburilor, centrelor comerciale, închiderea treptată a frontierelor, limitarea sau interzicerea circulației vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone.”
CITEȘTE ȘI Impact Developer & Contractor închide o tranzacție-fulger. Compania a vândut o treime din acțiunile țintite în operațiunea de majorare a capitalului socialLa data de 30 iunie, activele totale erau de 678,31 milioane lei, cu 7,62% mai mici decât cele de 734,31 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval, datoriile totale s-au redus cu 2,03%, la 590,04 milioane lei, de la 602,26 milioane lei.
Sphera Franchise Group, companie care îi are ca acționari majoritari pe oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad, a fost adusă la cota Bursei de Valori București în toamna anului 2017, iar la ultimul preț de închidere de 12,95 lei/acțiune are o capitalizare de piață de 502,45 milioane lei (103,16milioane euro).