Boeing, cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele american Dow Jones

Piața de capital   
Boeing, cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele american Dow Jones

Producătorul american de avioane Boeing a devenit cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele Dow Jones, înregistrând o scădere de 32% a acțiunilor, în contextul unei serii de crize care au afectat compania, transmite Reuters.

În contrast, rivalul european Airbus a înregistrat o creștere de peste 11% în același an, iar indicele S&P 500 a crescut cu mai mult de 23%, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri. Agenții imobiliari încearcă să nu trezească suspiciunea clienților CITEȘTE ȘI DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri. Agenții imobiliari încearcă să nu trezească suspiciunea clienților

Acțiunile Boeing au început anul trecut la 257,50 dolari pe unitate, dar o explozie a unui panou de ușă fix, în timpul unui zbor al unui avion 737 MAX operat de Alaska Airlines pe 5 ianuarie, a declanșat investigații și o oprire temporară la sol a acestui model popular.

Până la sfârșitul lunii, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a impus o limită de producție de 38 de avioane pe lună pentru modelul 737, invocând probleme de siguranță și calitate, iar prețul acțiunilor a scăzut la aproximativ 211 dolari pe unitate.

Deși limita impusă de FAA nu a fost ridicată, Boeing a întâmpinat dificultăți în atingerea acestei capacități maxime din cauza problemelor din lanțul de aprovizionare, a defectelor de calitate și a unei greve de șapte săptămâni care a oprit temporar cea mai mare parte a producției de avioane comerciale, inclusiv programul 737.

Compania a continuat să înregistreze pierderi majore în sectoarele comerciale, militare și spațiale pe parcursul anului.

În iulie, Boeing a anunțat un acord de 4,7 miliarde de dolari pentru achiziționarea Spirit AeroSystems, un furnizor aflat în pierderi, responsabil de producția fuselajelor pentru modelul 737. Spirit s-a confruntat cu probleme serioase de calitate a producției.

Specialist în economie vă anunță ce urmează și ce trebuie să faceți: Tăiați de pe listă cheltuielile inutile sau care pot fi amânate. Evitați creditul de consum! CITEȘTE ȘI Specialist în economie vă anunță ce urmează și ce trebuie să faceți: Tăiați de pe listă cheltuielile inutile sau care pot fi amânate. Evitați creditul de consum!

În august, Kelly Ortberg, un veteran al industriei aerospațiale, a preluat funcția de CEO al Boeing, înlocuindu-l pe Dave Calhoun. Totuși, luna de miere a lui Ortberg s-a încheiat rapid, în septembrie, când aproximativ 33.000 de muncitori din producție au declanșat o grevă legată de un conflict contractual, care a durat până în noiembrie. În timpul grevei, acțiunile companiei au atins un minim de 137,07 dolari pe unitate.

Ortberg a anunțat reducerea forței de muncă cu 10% și a prevăzut că Boeing va continua să consume numerar în 2025. Reluarea producției modelului 737 la începutul lunii decembrie și promisiunea de reducere a costurilor cu forța de muncă au contribuit la o redresare parțială a acțiunilor Boeing, care s-au tranzacționat marți la aproximativ 177 de dolari pe unitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
dow jones