Oferta publică derulată de producătorul de echipamente industriale AAGES are un interval de preț de 3,15 lei/acțiune – 3,90 lei/acțiune, ceea ce ridică valoarea operațiunii de piață la 4,72-5,85 milioane lei și ar situa compania la o capitalizare de 31,5-39,0 milioane lei, iar indicatorul P/E la un nivel de 9-11.
În perioada 8-21 iunie, investitorii vor putea subscrie în cadrul ofertei publice lansate de compania AAGES Târgu Mureș (AAG), după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat operațiunea de piață. Vor fi puse în vânzare 1,50 milioane acțiuni, reprezentând 15% din capitalul social al companiei.
Intervalul de preț la care vor putea fi realizate plasamentele este de 3,15-3,90 lei/acțiune, prețul ofertei urmând să fie determinat la finalul perioadei de subscriere. Având în vedere prețurile respective, compania specializată în producerea de instalații destinate încălzirii prin inducție a metalelor ar urma să ajungă la cota BVB, în cazul unei închideri cu succes a ofertei, la o valoare de piață situată între 31,50 milioane lei (6,90 milioane euro) și 30,90 milioane lei (8,54 milioane euro).
A treia listare a unei companii private pe bursa de la București din ultima jumătate de an ar trebui astfel să fie o operațiune de piață care să se cifreze între 4,72 milioane lei și 5,85 milioane lei. Intermediarul este SSIF Goldring din Târgu Mureș.
Cu ce multiplii vine la bursă
Compania care accesează piața de capital românească a avut deviza „stabilitate prin creștere”, conform directorului general și acționar principal Gabor Molnar care declara în luna octombrie a anului trecut la Forumul Investitorilor Individuali organizat de BVB că societatea păstrează potențial de majorare a afacerilor.
Totuși, în 2016, afacerile AAGES au suferit un recul. Veniturile totale din exploatare au fost de 24,94 milioane lei, conform rezultatelor financiare anuale auditate, în scădere cu 11,28% comparativ cu 28,11 milioane lei în 2015. Profitul net a fost de 3,55 milioane lei, ceea ce ar situa valoarea indicatorului P/E, care măsoară prețul raportat la câștigurile anuale, între 8,87 și 10,98 în funcție de prețul de subscriere. Dacă ajustăm acest indicator, însă, la câștigul net de 5,33 milioane lei din anul 2015, probabil repetabil, atunci multiplii arată mai atractivi, undeva între 5,91 și 7,32.
La sfârșitul anului trecut, compania avea active totale de 29,87 milioane lei, cu 2,96% peste cele de 29,01 milioane lei prinse în contabilitate cu un an înainte. În același interval de raportare, datoriile s-au majorat cu 6,62%, la 10,30 milioane lei, de la 9,66 milioane lei. Dintre acestea 4,80 milioane lei le reprezintă împrumuturile bancare pe termen scurt, iar 3,38 milioane lei datoriile comerciale.