OTP Bank România vrea să angajeze circa 400 de oameni în următorul an, fiind într-un moment de expansiune a afacerii, și vrea să își dubleze cota de piață, la 5%, până în 2024, a declarat miercuri pentru News.ro Diana Mișa, director de resurse umane la OTP Bank România.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Banca are acum 1.350 de angajați la nivel național.
CITEȘTE ȘI Condusă de Radu Ghețea, Libra Bank vrea să emită în premieră obligațiuni"Plănuim să închidem anul cu 1.470-1.500 de angajați. Anul viitor, încă 250 de poziții sunt, de asemenea, în plan. Creștem business-ul, introducem tehnologii, automatizăm procese, dezvoltăm produse. Suntem într-un moment de expansiune a afacerii, avem un obiectiv foarte clar: până în 2024 vrem să dublăm cota de piață, la 5% cotă de piață. Pentru asta, avem nevoie de resurse, în primul rând", a declarat miercuri pentru News.ro Diana Mișa, director de resurse umane la OTP Bank România.
Oamenii vor fi angajați în zona de management al producției, în vânzări, în sucursale, în liniile de business de IMM-uri și de corporate, în zona de operațiuni.
"Practic, în toate zonele de activitate din bancă deschidem poziții noi și ne creștem echipele", a adăugat ea.
Altfel, cu ocazia aniversării a 15 ani de activitate pe piața locală, OTP Bank România a lansat în cadrul unei conferințe de presă Banca de mulțumiri, unul dintre cele mai mari demersuri digitale dedicate recunoștinței. Acesta are ca scop ridicarea nivelului de gratitudine a românilor și de a transmite inspirație pentru ca oamenii să spună „mulțumesc” mai des în cele mai cunoscute formate digitale.
Aceasta este prima acțiune de acest tip a unei companii din domeniul bancar.
Inițiativa vine în urma unui studiu OTP Bank România făcut în septembrie asupra 800 de oameni, prin care a analizat, la nivel național, cultura recunoștinței la români: când, cum și cât de mult spun aceștia “mulțumesc”, atât în mediul online, cât și offline.
CITEȘTE ȘI Divizia IT a Porsche se extinde în România și deschide un birou la Timișoara. Se caută 200 de salariați"În România cultura recunoștinței este percepută diferit în funcție de generații. Generația Z consideră mulțumirea și recunoștința ca fiind gesturi normale, neavând dificultăți în a le exprima, iar Millenials o percep ca o formă de respect, politețe. Cei cu vârste între 31 și 45 de ani se lasă ghidați de karma și de dorința sau așteptarea ca gestul să fie întors și răsplătit într-o formă sau alta, în timp ce targetul senior interpretează recunoștința mai degrabă în sensul schimbului reciproc de favoruri, ca pe o datorie", arată studiul.
Deși 92% dintre români sunt de acord că este un semn de bună creștere să mulțumești, în ultima săptămână doar jumătate dintre români au zis ”mulțumesc” persoanelor apropiate din familie, precum partenerului sau părinților și doar șase din zece unui străin.
Șase din zece români spun că prietenii nu le mulțumesc atunci când fac un lucru pentru ei, iar șapte din zece nu se simt apreciați de rude. În ceea ce privește gratitudinea manifestată la locul de muncă, situația este și mai îngrijorătoare: opt din zece români nu se simt apreciați de colegi. Mai mult, în viața personală, 50% dintre români nu se simt apreciați de partenerul de cuplu.
În România, femeile spun mai des decat bărbații "mulțumesc" (78% față de 65%) și zâmbesc mai mult în situațiile de zi cu zi (68% față de 54%). Dar cei care își arată cel mai des recunoștința sunt aceia cu vârste de peste 60 de ani. Aceștia spun aproape întotdeauna "mulțumesc" (93% față de 79% alte categorii) și zâmbesc mult mai mult decât celelalte categorii de vârste (70% față de 57% total categorii).
"Românilor le lipsește cultura recunoștinței, aceștia neștiind să își manifeste gratitudinea în numeroase situații", arată studiul.
Conform studiului, există mai multe bariere care îi împiedică să-și manifeste recunoștința: invidia, egoismul, lipsa educației, teama de a nu rămâne dator și mulțumirea văzută ca un semn de slăbiciune.
„Recunoștința la români este o resursă prea puțin cercetată și prea puțin cultivată. În acest context, consider că demersul de a o scoate la iveală și propaga la nivel național este unul excelent, cu atât mai mult cu cât verbalizarea recunoștinței are numeroase beneficii: îmbunătățește starea de spirit, starea de sănătate, întărește interacțiunile și relațiile și crește capacitatea de a gestiona cu succes stresul”, a subliniat Daniel David, președintele Asociației Psihologilor din România și profesor de științe cognitive clinice la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca.
OTP Bank România a înregistrat un profit consolidat ajustat după impozitare de 53,6 milioane lei (3,6 miliarde forinți), în primul semestru al anului în curs, cu 164% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Volumul creditelor performante, ajustat la cursul de schimb, a crescut cu 17% de la an la an, susținut de o creștere robustă a creditelor de tip imobiliar, din partea IMM-urilor și a unei dinamici pozitive a segmentului corporate. Segmentul corporativ a fost principalul motor al creșterii, cu un avans de 14% față de 2018. Segmentul retail a contribuit la creștere cu un plus de 16% față de anul precedent.
În ceea ce privește vânzările de credite noi, volumele de credite imobiliare acordate s-au dublat, în primul semestru din 2019 comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările împrumuturilor de nevoi personale au crescut cu doar 1%.
OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat și auto-finanțat de servicii financiare.
OTP Group aniversează anul acesta 70 de ani de activitate, în timp ce subsidiara din România marchează 15 ani de prezență de piața locală. Grupul are aproximativ 36.000 de angajați și deservește zilnic peste 18,5 milioane de clienți din 12 țări.