COTAR susține că prețul de 7.500 de lei anunțat de ASF nu este real. Prețul unei polițe RCA ar fi de 8.625 lei

COTAR susține că prețul de 7.500 de lei anunțat de ASF nu este real. Prețul unei polițe RCA ar fi de 8.625 lei
scris 16 sep 2016

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), unul din cele două patronate care au renunțat la protestul de joi, consideră că prețul de referință pentru un camion de peste 16 tone comunicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) , de 7.500 de lei, nu este real, costul unei polițe RCA fiind de 8.625 lei, cu tot cu profit și marja comercială.

Joi, ASF a anunțat, după întâlnirea cu reprezentanții celor patru patronate ale transportatorilor rutieri care au organizat protestele la nivel național, că urmează să stabilească un tarif de referință pentru asigurările auto obligatorii RCA, estimând un nivel de 7.500 de lei pe an în cazul camioanelor de peste 16 tone, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Reprezentanții ASF au discutat miercuri cu reprezentanți ai patru asociații ale transportatorilor care protestează în Piața Victoriei.

Însă reprezentanții COTAR au transmis alte calcule legate de prețurile reale ale polițelor RCA.

"Tariful țintă comunicat de către ASF, în cuantum de 7.500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are în final un cu totul alt cost. La acel cost de 7.500 lei se adaugă încărcări pentru profit (aproximativ 5%), precum și marja comercială (aproximativ 10%)", ceea ce "conduce, în realitate, la un cost de 8.625 de lei a poliței RCA", a precizat COTAR, într-un comunicat transmis vineri dimineață.

Mai mult, reprezentanții COTAR susțin că, la discuțiile de miercuri cu reprezentanți Guvernului și cu cei ai ASF, s-a stabilit un alt preț de referință, de circa 6.000 lei pentru un camion cu peste 16 tone.

EXCLUSIV Protecția Consumatorilor ar putea deveni o \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Protecția Consumatorilor ar putea deveni o "super-putere", iar angajații săi plătiți la fel de bine ca la Consiliul Concurenței

"Observăm că, în decurs de 24 de ore, costul inițial al poliței RCA, agreat în data de 14 septembrie, la Guvern, a crescut subit cu peste 40%. (...) Dacă acest consiliu al ASF suferă de amnezie, îi reamintim valorile de cost agreate la Guvern, în baza raportului Milliman, pentru clasa B0 corespunzătoare următoarelor clase de autovehicule: autovehicule de taxi - 1.200 lei/an, autovehicule pentru transport persoane – 3.000 lei, autoutilitare de peste 16 tone -  6.000 lei”, a declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, citat în comunicat.

COTAR a solicitat vineri președintilor celor două camere din Parlament o întâlnire de urgență, la care să participe șefii comisiilor de buget-finanțe și ai comisiilor economice, pe tema "reformei care trebuie să aibă loc în cadrul consiliului ASF în perioada următoare".

Patronatele din transportul rutier au solicitat de mai multe ori demisia președintelui ASF, Mișu Negrițoiu, pe care îl consideră responsabil de scumpirea accelerată a polițelor RCA.

Reprezentanții transportatorilor au găsit și aliați în Parlament.  Miercuri, liderul grupului PNL din Camera Deputaților, Eugen Nicolăescu a anunțat că va discuta cu ceilalți lideri de grup din Parlament pentru a demara procedura de demitere a conducerii ASF, în frunte cu Mișu Negrițoiu, după ce opt deputați au cerut, la audierea din comisiile parlamentare, ca Negrițoiu să plece din funcție.

Joi, transportatorii au găsit un nou sprijin, chiar în interiorul ASF.

Mircea Ursache, unul dintre cei trei vicepreședinți ai ASF, a declarat pentru News.ro că vinovații pentru situația din piața asigurărilor RCA sunt în conducerea instituției, nominalizându-i pe vicepreședintele responsabil de sectorul de asigurări, Marius Vorniceanu, și pe președintele Mișu Negrițoiu.

În disputa dintre ASF și transportatori pe tema tarifelor RCA, Ursache a dat dreptate transportatorilor și i-a criticat în mod direct pe ceilalți membri ai conducerii ASF pentru că au întrârziat o decizie.

"Guvernul a luat o decizie la propunerea sectorului după un an, când putea să o ia acum un an, dacă ASF-ul, deci dacă cei care răspund de asigurări ar fi promovat acest proiect. Aici sunt semnele de întrebare, dacă se luau atunci, nu ajungeam nici la creșteri de 300%, nu ajungeam nici la demonstrații de stradă”, a afirmat Ursache.

Mircea Ursache este considerat un personaj cu influență în PSD, partid din care provine și pe care l-a reprezentat în instituții importante. În 2009, Ursache a fost președinte al  Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), propus de PSD, în perioada în care social-democrații au fost aliați la guvernare cu PDL. 

viewscnt
Afla mai multe despre
cotar
rca
asf