Circa 20% dintre români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei

Circa 20% dintre români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei
scris 29 mar 2016

Un român din cinci utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor în România.

Cele mai uzuale plăți cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanții la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziționarea unor cumpărături de până la 75 lei.

Urmărește-ne și pe Google News

Această tendință este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieței locale. Migrarea dinspre numerar înspre plățile electronice pare să-și facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenți afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. Conform studiului realizat de MasterCard, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază ușurința cu care sunt realizate plățile în acest fel.

Cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene. În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăți cu cardul era cu 45% mai mare față de luna martie a aceluiași an. Acest rezultat indică o evoluție îmbucurătoare la nivelul pieței, susținută și de faptul că ponderea românilor care dețin un card bancar a fost în creștere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulților care locuiesc în zonele urbane din România și care folosesc internetul.

BCR Leasing IFN a obținut un profit net de 26 milioane lei în 2015 CITEȘTE ȘI BCR Leasing IFN a obținut un profit net de 26 milioane lei în 2015

Boom-ul anului trecut în piața de carduri din România aparține segmentului contactless. Simplă, rapidă și sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri. Între primul și ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenților care afirmau că obișnuiesc să efectueze plăți contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenți se declarau obișnuiți să efectueze plăți contactless, confirmând tendința de creștere în popularitate a acestei metode de plată.

'Campaniile derulate în România pe parcursul anului trecut au scos în evidență beneficiile plăților cu cardul, atât pentru consumatori, cât și pentru economie, în ansamblu, și ne bucurăm să vedem rezultatele acestora - rate accelerate de creștere, care arată că tot mai mulți români își însușesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educație financiară și vom continua să facem acest lucru și în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovații care să facă experiența la plată cât mai ușoară, confortabilă și rapidă', a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager al MasterCard pentru România.

Gradul scăzut de penetrare a plăților cu cardul în România poate fi atribuit în mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenți invocând acest motiv.

Studiul a reliefat că majoritatea consumatorilor conștientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceștia au menționat ca principal avantaj al plăților online cu cardul faptul că astfel pot face plăți oricând și de oriunde doresc. Pe de altă parte, securitatea datelor și încrederea în unele pagini ale comercianților, deși într-o ușoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online.

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
plata cu cardul