BRD - profit net de 342 milioane lei, în creștere cu 30% față de T1 2022

BRD - profit net de 342 milioane lei, în creștere cu 30% față de T1 2022
scris 12 mai 2023

Grupul BRD raportează un profit în creștere cu 30% în primul trimestru din acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2022, pe fondul creșterii veniturilor operațioale și al scăderii costurilor cu riscul.

Veniturile totale ale Grupului BRD au ajuns în primul trimestru al anului la 935 milioane lei, față de 810 milioane lei, în creștere cu 15,5% față de T1 2022.

Urmărește-ne și pe Google News

Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 20,6% la 670,5 milioane de lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au scăzut cu 4,3% la 172,3 milioane de lei, pe fondul unor comisioane mai mici din activitatea de carduri ca urmare a creșterii pachetelor de produse și servicii gratuite și a efectului de bază din T1 2022 legat de creșterea retragerilor de numerar ale clienților persoane fizice, pe fondul îngrijorărilor provocate de izbucnirea războiului din Ucraina.

ING Groep anunță răscumpărări de acțiuni de 1,5 miliarde de euro, după majorarea profitului trimestrial CITEȘTE ȘI ING Groep anunță răscumpărări de acțiuni de 1,5 miliarde de euro, după majorarea profitului trimestrial

 Alte venituri au marcat un avans de 26% în ritm anual, cu o contribuție importantă din partea activității de tranzacționare.

Cheltuielile operaționale s-au ridicat la 508 milioane lei, în creștre cu 10,5% de la 460 milioane lei în T1 2022. Creșterea cheltuielilor cu personalul, de 9,1% în dinamică anuală, reflectă efectul de preț al salariilor mai mari și al ajustării altor beneficii. Avansul altor cheltuieli încorporează o contribuție cumulată mai mare la Fondul de Garantare a Depozitelor și la Fondul de Rezoluție (75,8 milioane lei, înregistrată în T1 2023, față de 69,2 milioane lei în 2022), cheltuieli mai mari cu furnizorii de servicii externe și creșterea costurilor legate de IT&C, care susțin livrarea proiectelor strategice.

VIDEO România \ CITEȘTE ȘI VIDEO România "nu a vrut să contrazică" BBC: Nu s-a calificat în finala Eurovision 2023

Venitului brut din exploatare a crescut cu 22,2% față de anul precedent, până la 427 de milioane de lei, comparativ cu 350 de milioane de lei în primul trimestru din 2022.

Efectul pozitiv al veniturilor s-a tradus prin reducerea raportului cost/venit la 46,2% în T1 2023 de la 48,3% în T1 2022, dacă se exclud contribuțiile cumulate la Fondul de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție.

Costul riscului a fost limitat la o cheltuială netă de 9 milioane lei față de 32 milioane lei în T1 2022, pe fondul evoluției stabile a portofoliului și a performanțelor bune la nivelul activității de recuperare. Rata NPL înregistrează o creștere marginală față de trimestrul anterior, ajungând la 2,6%, rămânând însă sub nivelul de 2,7% din martie 2022. Rata de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante continuă să se mențină la un nivel ridicat (77,4% în martie 2023 față de 76,5% în martie 2022).

Profitul net al Grupului BRD este de 342 milioane lei în T1 2023, față de 263 milioane de lei în T1 2022, în creștere cu 30%, iar rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a atins 19% în primul trimestru al anului.

Rata de adecvare a capitalului s-a situat la 21,9% (față de 21,5% la sfârșitul lunii martie 2022), în timp ce rata fondurilor proprii de nivel 1 era, la sfârșitul primului trimestru al acestui an, de 18%, reflectând soliditatea poziției de capital a BRD.

Soldul net al creditelor (inclusiv leasing) a ajuns la 38,7 miliarde de lei, în creștere cu 11,2% față de 31 martie 2022, susținută de o activitate intensă de creditare pe segmentul corporate.

Pe segmentul retail, soldul net al creditelor a crescut cu 2,8% față de anul precedent, evoluție susținută atât de clienții persoane fizice, cât și de companiile mici. Producția de credite pentru persoane fizice a ajuns la aproape 1,6 miliarde de lei în T1 2023 - banca raportează o cerere redusă de împrumuturi pentru locuințe, pe fondul costurilor mai ridicate și a mediului incert, în timp ce producția de credite de consum s-a aflat pe o tendință ascendentă în primele trei luni ale anului. Segmentul companii mici a înregistrat o creștere puternică, de 19,8% în dinamică anuală.

Activitatea de creditare pe segmentul companii a înregistrat un avans de aproape 29% pe an. BRD a acordat credite IMM Invest Plus de 825 milioane de lei în T1 2023, de patru ori mai multe ca volum comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Depozitele clienților au ajuns la 55,6 miliarde de lei, în creștere cu 4,2% în dinamică anuală, în principal ca urmare a depunerilor mai mari în depozite la termen realizate de clienții persoane fizice și a creșterii resurselor denominate în lei provenind de la clienții companii mari, într-un context caracterizat de dobânzi ridicate și competitive.

Numărul de utilizatori ai aplicației de mobile banking, You BRD, a ajuns la 1,16 milioane la 31 martie 2023, în creștere cu 42% față de aceeași perioadă a anului trecut.  65% din depozite și 90% din conturile de economii au fost deschise direct în You BRD, în primul trimestru.

viewscnt
Afla mai multe despre
brd
profit