Banca Comercială Română a anunțat, la Cluj, că își deschide API-urile pentru furnizorii-terți care vor să propună soluții financiare digitale prin platforma George. O altă premieră va fi lansarea Apple Pay pentru clienții băncii.
Platforma digitală George, dezvoltată în hub-ul fintech al grupului Erste, devine oficial o platformă deschisă de open banking. George se deschide astfel în România pentru antreprenorii fintech si dezvoltatorii de aplicații si servicii financiar.
„Noi credem în evoluție prin permanentă reinventare, iar reinventarea înseamnă acum open banking, singurul mod în putem să atragem idei, soluții și inovații din comunitățile deschise. Încă de la început, George a fost creat ca o platformă deschisă pentru partenerii externi și furnizorii de servicii. George are capacitatea să crească prin ajutorul dat de publicul său și a inovației, indiferent de sursă și de origine. Suntem gata să deschidem API-urile noastre tuturor providerilor-terți și vrem să lucrăm împreună pentru a găsi soluții financiare digitale pentru o viață mai bună atât românilor, cât și celorlalți oameni din Europa Centrală și de Est”, a declarat Sergiu Manea, CEO BCR, la Techsylvania, eveniment dedicat tehnologiei organizat la Cluj-Napoca.
În acest context, BCR a anunțat lansarea unui program de accelerare a business-urilor tech. Partenerii și furnizorii de servicii vor putea sa vină astfel cu propriile soluții si aplicații financiare și să le propună clienților bancari, direct prin George Store. Colaborarea cu George e deschisă inclusiv la nivel regional.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul Dăncilă anunță că lucrează la măsuri cerute de industria energeticăBCR a prezentat oficial la Techsylvania ultimele noutăți din ecosistemul lui George, câteva create în parteneriat cu fintech-uri:
- Casa mea – o aplicație dezvoltată de BCR, alături de Qualitance, o companie de software fondată de doi tineri antreprenori români. Casa mea simplifică procesul prin care trece un client pentru a-și construi dosarul cu documentele necesare achiziționării unei locuințe: evaluări, intabulări și alte acte necesare. Documentele pot fi încărcate direct în aplicație, clientul fiind la curent în permanență cu stadiul în care se află procesul de cumpărare a casei sale. Totodată, banca și toate celelalte entități implicate în proces știu în timp real ce se întâmplă cu dosarul și pot comunica și oferi răspunsuri integrate.
- George digital onboarding – oricine poate deveni client de la distanță, fără să intre în contact fizic cu banca, grație unei aplicații dezvoltate de BCR împreună cu FintechOS, o altă companie antreprenorială românească. Clientul care descarcă George sau BCR Identity, intră apoi în contact video cu operatorii BCR și, în mai puțin de 10 minute, își poate deschide un cont curent, cu tot cu semnarea unui contract electronic, personalizarea propriul card și comandarea acestuia la o adresă indicată, fără drum la bancă. Cardul George poate fi folosit cu zero comisioane de retragere numerar, la orice ATM din lume. În ultimele șase luni, peste 5.000 de clienți și-au deschis cont George 100% online, arată banca.
- PlusînCont – o altă aplicație dezvoltată de bancă în parteneriat cu Dateo, un fitech din Cehia, prin care George oferă bani înapoi pentru tranzacțiile cu cardul la retaileri din Romania. În ultimii ani, aproape 18.000 de clienți au primit bani inapoi, cu o valoare totală de cashback de 633.771 lei.
Alte noutăți în pregătire, anunțate ieri la Techsylvania, sunt:
- George Pay – care integrează mai multe modalități de plată, de la transferuri bancare, în lei sau valută, plăți facturi și plăți instant, până la plăți NFC (Near Field Communication - comunicarea în câmp apropiat) cu telefoanele care au sistem de operare Android. George Pay este în teste și va fi lansat oficial în această vară.
- Apple Pay – BCR și Apple lucrează împreună pentru soluția Apple Pay, care va permite plăți cu telefoanele ce funcționează cu sistem de operare iOS.
Platforma George a ajuns la 500.000 clienți în România, în șase luni de la lansare, iar banca spune că zilnic să adaugă aproape 300- de noi utilizatori. 85% dintre aceștia accesează platforma de pe telefon. În Europa, platforma grupului Erste are acum aproape 5 milioane de clienți în patru țări: România, Austria, Cehia și Slovacia.