Raiffeisen Bank a încheiat primele 6 luni din 2022 cu un profit net de 602 milioane de lei, în creștere cu jumătate față de aceeași perioadă din anul trecut, pe fondul creșterii puternice a creditării și a înjumătățirii costului cu provizioanele.
Veniturile băncii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere semnificativă, de 22% față de anul precedent, alimentată atât de creșterea creditării cât și a ratelor de dobândă de pe piață. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 10% față de primele 6 luni ale anului 2021, susținute de intensificarea activității tranzacționale și de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar și produsele de asigurare care le însoțesc).
Cheltuielile operaționale au avansat ușor, cu 2%, față de S1 2021, iar creșterile provin din zona costurilor salariale și a cheltuielilor IT.
"Costul cu provizioanele este la jumătate față de cel înregistrat pe aceeași perioadă a anului trecut, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri. Trebuie remarcat faptul că acest lucru se întâmplă în pofida mediului economic caracterizat de incertitudine și inflație ridicată. Vom continua să fim alături de clienții noștri atât în perioadele bune, cât și în cele dificile, pentru a le oferi cea mai bună consiliere financiară, adaptată nevoilor lor." a declarat Zdenek Romanek, președinte și director executiv al Raiffeisen România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Banca a majorat stocul de credite cu un sfert față de iunie anul trecut la 37,4 miliarde de lei. Dinamica ridicată s-a datorat sectorului corporate, unde avansul soldului a fost de 46%. Pe segmentul IMM creșterea a fost de 13%, în timp ce creditele acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%. În prima jumătate a anului 2022, creditele din categoria Green Mortgage au atins o pondere de 41% din volumele de credite garantate prin ipotecă.
La 30 iunie 2022, activele totale ale băncii depășeau 60 de miliarde de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Depozitele clienților au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, în creștere cu 11% față de S1 2021.
În iunie 2022, Raiffeisen Bank a plasat cu succes cea de-a treia emisiune de obligațiuni verzi a băncii și o a doua serie de obligațiuni senior non-preferențiale. Emisiunea de obligațiuni s-a adresat investitorilor instituționali și a atras 525 de milioane de lei, cu o maturitate de 5 ani. Astfel, banca a emis până în prezent peste 2 miliarde de lei "obligațiuni verzi".
La jumătatea anului 2022, numărul de clienți digitali activi ai Raiffeisen Bank a depășit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienți persoane fizice), însumând aproximativ 1,15 milioane.
Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței de carduri de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numărul tranzacțiilor online efectuate de clienții care folosesc cardurile de debit Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 40% față de primele 6 luni ale anului trecut. De asemenea, în prima jumătate a anului 2022, clienții au continuat să revină la comportamentul lor de dinaintea pandemiei. Plățile cu cardurile de debit Raiffeisen Bank pentru achiziționarea online de bilete de avion aproape că s-au triplat față de prima jumătate a anului 2021, iar achizițiile de vacanță s-au dublat. O dublare a fost înregistrată și în ceea ce privește numărul de plăți cu cardul efectuate de clienții Raiffeisen Bank prin telefon sau ceas, în aceeași perioadă.