Ministerul Finanțelor a extins perioada în care pot fi transmise dosarele de candidatură pentru selecția în funcțiile de membri ai Consiliul de supraveghere și Directoratului Băncii de Investiții și Dezvoltare. Noul termen este 20 iunie.
Banca urmărește să sprijine dezvoltarea economică și socială, competitivitatea, inovarea și creșterea economică în România. instituția de credit este deținută integral de stat, cu Ministerul Finanțelor drept acționar, și își va desfășura activitatea sub supravegherea Băncii Naționale a României.
Finanțele caută persoane pentru 10 posturi de conducere:
- 7 posturi de membri ai Consiliului de supraveghere din care:
- un membru poate fi din rândul funcționarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităților sau instituțiilor publice;
- cel puțin un membru trebuie să dețină competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective, conform prevederilor din Legea nr. 162/2017privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare și a Ordinul ASPAAS nr. 123/2022 privind componența Comitetului de audit, cu modificările și completările ulterioare.
- 3 posturi de membri ai Directoratului (conducerea executivă):
- 1 Președinte si 2 Vicepreședinți
Mandatul primilor membri ai organelor statuare nu poate depăși 2 ani, aceștia neputând fi realeși. Majoritatea membrilor Consiliului de supraveghere trebuie să fie independenți.
Selecția se desfășoară pe bază de dosar de înscriere și probă interviu cu respectarea prevederilor Legii 207/2022, precum și ale prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 4/2023 privind cerințe prudențiale pentru băncile de dezvoltare.