Libra Internet Bank a realizat, în primul semestru din 2019, un profit net de 51,02 milioane de lei, dublu față de rezultatul înregistrat la finalul primului trimestru al acestui an (25,04 milioane de lei) și în creștere cu 10%, comparativ cu rezultatul obținut în perioada similară a anului trecut (46,39 milioane de lei).
Rezultatul a fost obținut prin continuarea extinderii portofoliului de credite, pe de o parte, în condițiile unei rate de neperformanță sub media sistemului bancar, și prin reducerea cheltuielilor operaționale, pe de altă parte, susține banca.
„Motorul creșterii indicatorilor de performanță ai Libra Internet Bank rămâne abordarea de nișă, cu specializare pe segmentele profesii liberale, agricultură și real estate”, spune Emil Bituleanu, directorul general al băncii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cât privește profitabilitatea, Bituleanu precizează că obiectivul în 2019 rămâne acela de a atinge cel puțin nivelul profitului de anul trecut, de circa 95 de milioane de lei. „La jumătatea anului 2019, pot confirma că suntem în grafic”, spune directorul general.
La 30 iunie 2019, activele nete ale Libra Internet Bank au fost de 5,57 miliarde de lei, în creștere cu 2% față de începutul anului și cu circa 12% peste valoarea înregistrată la jumătatea anului trecut, de 4,96 miliarde de lei.
Totodată, arată banca, soldul creditelor a ajuns la 3,74 miliarde de lei, cu 15% mai mult decât la începutul anului și în creștere cu circa 22% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut: 3,06 miliarde de lei.
Rata de neperformanță a băncii se situa la 1,89%, sub media pieței.
Libra Internet Bank este membră a grupului american de investiții New Century Holdings (din 2003). Are o rețea de 53 de sucursale deschise în toată țara și trei Centre IT deschise în București, Craiova și Cluj-Napoca. Banca se concentrează pe linii de business precum profesiile liberale, dezvoltatorii imobiliari, agribusiness-ul și segmentul IMM-urilor.