Allianz Țiriac are cele mai mici prime anuale pentru asigurarea CASCO la mașinile rulate, fapt care se întâmplă foarte rar în cazul companiei, care se bazează de obicei pe reputație și calitatea serviciilor, și mai puțin pe preț. Se țin aproape Omniasig și Groupama, arată datele companiilor și ale brokerilor.
Prețurile asigurărilor CASCO au scăzut în ultimul an, iar piața este dominată de Allianz Țiriac, Generali, Groupama și Omniasig, arată brokerii consultați de Profit.ro. Datele obținute de la intermediari și de la firmele de asigurare arată că Allianz Țiriac are cea mai avantajoasă ofertă pe segmentul automobilelor mai vechi de un an, urmată de Omniasig VIG. Generali cotează cel mai bine pe segmentul automobilelor noi, constată brokerii. În cazul concret al unui automobil Volkswagen Golf 7 Comfortline din 2013, dotat cu un motor diesel de 1,9 litri care dezvoltă 100 de cai putere, un șofer de 35 de ani din București ar trebui să plătească, la firma amintită, în jur de 700 de euro pe an, în condițiile în care își asumă o franșiză de 200 de euro. Suma asigurată ajunge la 12.000 de euro. În aceeși bani, este inclusă și o asigurare de accidente pentru persoanele din vehicul.
Franșiza reprezintă acea parte din valoarea daunei care este asumată de către client. În condițiile în care dauna este mai mică decît respectiva valoare, aceasta este achitată integral de către proprietar. Pentru suma precizată mai sus, clientul este asigurat în caz de furt, avarii, vandalism și coliziune, chiar dacă la volan este un alt șofer în afara proprietarului poliței.
Este inclusă asistența rutieră în caz de daună. Datele colectate de Profit.ro arată că oferta Omniasig VIG este mai bună decât cea a Allianz Țiriac în situația în care clientul optează pentru o franșiză de doar 100 de euro. Pe cazul de mai sus, Omniasig cere puțin peste 1.000 de euro cu exact aceleași riscuri asigurate, dar fără asigurarea persoanelor din mașină. În ceea ce privește mașinile noi, brokerii consultați de Profit.ro, au arătat că Generali are cele mai bune oferte. Compania duce o politică bazată pe reduceri substanțiale oferite clienților fideli și șoferilor cu un trecut imaculat în ceea ce privește daunele provocate.
Reputația și partenerii contează
Spre desosebire de asigurarea RCA, care este destinată unor terți ce ar putea fi păgubiți de către șoferul asigurat, polița CASCO acoperă direct daunele suferite de asigurat. Această calitate face ca reputația asigurătorului să fie un factor esențial pentru eventualul client. Cu cât firma are mai puține reclamații și este cunoscută drept bun plătitor, cu atît are mai multe șanse să se impună, chiar dacă este posibil să aibă un preț ceva mai mare decît concurența.De asemenea, este importantă rețeaua de service-uri partenere.
“Allianz Țiriac reușește să țină cotațiile jos pentru că are un sistem de gestionare a daunelor foarte bun. Și-au selectat foarte bine service-urile cu care lucrează. Dau piese prin furnizorii lor și plătesc către service o taxă de manipulare de 8%. Așa au reușit să țină dauna medie sub nivelul pieței și atunci își permit și să coteze mai bine”, arată Viorel Vasile, proprietarul Safety Broker, cel mai mare intermediar din domeniul asigurărilor.
Dovadă că reputația este esențială pe segmentul CASCO, cotațiile unor societăți precum Carpatica sau Euroins au fost, o perioadă, mai mici decât cele ale Groupama, Generali, Omniasig sau Allianz Țiriac, însă vânzările sunt nesemnificative. Cele două societăți amintite au probleme financiare serioase aflându-se în prezent în redresare financiară. Vânzările lor pe acest segment sunt încă marginale.
Potrivit datelor aferente primei jumătăți de an, agregate de Insurance Profile, clasamentul vânzărilor de CASCO avea pe primul loc pe Allianz- Țiriac, urmată de Groupama, VIG, Uniqa și Generali. Carpatica venea abia pe locul nouă cu o cotă de piață de sub 1%.