Compania a emis 35 milioane de polițe în ultimii 30 de ani, pentru 693.000 persoane juridice și 6,3 milioane de persoane fizice.
De-a lungul anilor, Omniasig a plătit daune semnificative, cea mai mare sumă achitată, respectiv 57,95 milioane de lei, fiind pentru acoperirea pagubelor produse de un incendiu la o frabrică de componente industriale în 2023.
De asemenea, compania a achitat daune de 50,43 milioane de lei în urma unui incendiu la o fabrică de condimente, care a avut loc în 2019.
Top 5 daune plătite în 30 de ani
1.57,95 milioane lei, pentru un incendiu la o fabrică de componente industriale în 2023.
2.50,43 milioane lei, în urma unui incendiu la o fabrică de condimente, în 2019.
3.37,10 milioane lei pentru un incendiu produs la un depozit de produse alimentare, în 2022.
4.34,27 milioane lei pentru explozia unei fabrici de produse vegetale, în 2020.
5.32,75 milioane lei, ca urmare a unei fraude bancare, în 2012.
În acest clasament intră și o daună de 37,1 milioane de lei ca urmare a unui incendiu la un depozit de produse alimentare, eveniment petrecut în 2022.
În portofoliul de daune achitate al Omniasig se află și alte două despăgubiri de peste 30 milioane de lei.

"Omniasig a fost asigurătorul RCA al unui autocar implicat într-un accident rutier grav care a avut loc în Muntenegru iunie 2013, despăgubirile depășind 4,2 milioane de euro", a spus Tecău.
În 2024, compania a subscris prime de 2,8 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul precedent, iar despăgubirile au însumat 1,4 miliarde de lei. Cota de piață a fost de 14,06%, rezultat care a plasat compania pe locul trei în ierarhia locală.
"Prima jumătate a anului a adus un avans cu o cifră al primelor subscrise, în timp ce despăgubirile și-au păstrat trendul, principalele linii de creștere fiind CASCO, property, asigurări sănătate și de călătorie", a mai spus șeful companiei.
El a anticipat că asigurătorul va încheia anul 2025 cu un profit net similar celui atins în 2024, când rezultatul net a fost de 142,63 milioane de lei, de la 27,97 milioane de lei în 2023.
„Astăzi sărbătorim 30 de ani alături de români și de mediul de afaceri din România. Este o aniversare care înseamnă trecut, prezent și viitor, precum și o sincronizare între generații, valori și acțiune – exact ceea ce exprimă și conceptul nostru aniversar: SINCRONIZAȚI pentru VIITOR. Evoluția și rezultatele obținute până acum ne confirmă poziția solidă pe piața asigurărilor și ne susțin să privim înainte cu încredere.
Ne pregătim cu încredere și responsabilitate pentru viitor și ne angajăm să rămânem mereu alături de clienți, parteneri, angajați, societate și de comunitățile vulnerabile unde vrem să ne implicăm pentru a aduce un impact real. Vom dezvolta în continuare produse și servicii adaptate noilor generații, vom accelera digitalizarea operațiunilor și proceselor și vom face toate eforturile necesare pentru a consolida rolul asigurărilor ca pilon esențial al siguranței financiare și al continuității vieții”, a declarat Mihai Tecău, Președintele Directoratului OMNIASIG Vienna Insurance Group, în cadrul conferinței dedicate celebrării celor 30 de ani de prezență pe piața românească.
Sincronizați pentru viitor: investiții strategice în digitalizare
Investițiile realizate de OMNIASIG în digitalizare au transformat radical interacțiunea cu clienții. Printre soluțiile implementate se numără platforma VClaims, pentru gestionarea digitală a daunelor, dar și aplicația de mobil OMNIASIG, aflată într-un proces constant de dezvoltare și modernizare.
Aceasta permite achiziția asigurărilor de locuință – obligatorii și facultative, precum și tot setul de acțiuni necesare asiguraților printr-o poliță de asigurare de sănătate OMNI+: aceștia își pot face programare la oricare dintre cele aproximativ 1.500 clinici partenere din toată țara, pot urmări statusul solicitării, vedea detaliat lista cu toate acoperirile din polița lor și solicita rambursarea serviciilor medicale efectuate.
Totodată, compania va lansa în perioada următoare și ecoPILOT, o aplicație de mobil inovativă de tip telematics, dedicată clienților CASCO, menită să recompenseze stilul de condus preventiv.
Studiu de piață
Aceste inovații nu rămân doar la nivel de tehnologie, ci se reflectă direct în experiența clienților. În 2025, un studiu de piață extins realizat de companie împreună cu agenția Reveal Marketing Research a confirmat un nivel ridicat de încredere și apreciere pentru OMNIASIG, care este văzut ca un asigurător serios și stabil și cu tradiție. Potrivit aceleiași surse, clienții caută informații clare, simple, în limbaj accesibil, iar OMNIASIG joacă un rol cheie în urmărirea acestui obiectiv.
Clienții OMNIASIG sunt, în general, foarte mulțumiți de experiența cu brandul, de la achiziție până la plata daunelor. Aprecierea este uniformă, indiferent de vârstă, gen sau tip de asigurare, în special pentru CASCO și asigurarea de locuință. Un alt aspect important relevat de studiul amintit – clienții care au trecut printr-o daună sunt mai loiali și mai dispuși să recomande OMNIASIG. Aceștia percep procesul de despăgubire ca fiind clar, rapid și eficient. Mai mult de jumătate dintre clienți spun că au accesat cel puțin un serviciu online oferit de OMNIASIG.
Sustenabilitate și responsabilitate pentru viitor
OMNIASIG a integrat de foarte mulți ani în strategia sa de business partea de responsabilitate socială, implicare în comunitate, voluntariat și susținerea unui consum responsabil de resurse. În 2024, compania a accelerat implementarea strategiei sale de sustenabilitate, asumându-și obiective concrete, aliniate atât standardelor internaționale, cât și standardelor Grupului Vienna Insurance Group (VIG), din care face parte.
Totodată, compania și-a consolidat propriul program de Sustenabilitate, structurat pe șase arii-cheie, fiecare având obiective bine definite, adaptate pieței locale și cerințelor Grupului VIG:
Clienți: dezvoltarea de produse inclusive și sprijinirea rezilienței financiare a clienților.
Angajați: creșterea atractivității ca angajator și dezvoltarea unui mediu de lucru echilibrat și empatic.
Societate: promovarea voluntariatului și a educației privind riscurile, prin implicarea angajaților în comunitate și contribuția la o societate mai informată în fața riscurilor.
Managementul activelor: Reducerea emisiilor din portofoliile de investiții și alinierea acestora la principiile ESG.
Subscriere Retail & Corporate: Reducerea emisiilor pe liniile de asigurări Auto și Property și creșterea ponderii produselor sustenabile. Reducerea emisiilor absolute din portofoliul Corporate până la net zero în 2050.
Operațiuni: Reducerea la minimum a amprentei de carbon prin eficientizarea consumului energetic și tranziția către surse regenerabile.
Din punct de vedere al sustenabilității, compania a stabilit ținte clare: net-zero până în 2050 (investiții & subscriere) & operațiuni neutre climatic până în 2030. În ultimii doi ani, am instalat panouri solare în 12 locații OMNIASIG din București, Cluj, Constanța, Arad, Timișoara, Alba, Sibiu și Pitești. Totodată, am inclus în flota noastră auto vehicule electrice și vehicule hibride pentru care am instalat stații de încărcare (în București, Cluj, Timișoara, Sibiu, Ploiești și Pitești).
În plan social, continuăm să derulăm acțiuni multiple de implicare în comunitate și de voluntariat, mare parte dintre ele sub umbrela campaniei noastre „OMNIASIG pentru MAI BINE” – pe care anul trecut am desfășurat-o în comuna Poienarii Burchii din județul Prahova, în parteneriat cu Fundația World Vision România, pentru a sprijini accesul la educație al copiilor din comunități defavorizate, arată compania.
În anul în care sărbătorește 30 de ani de încredere și performanță pe piața asigurărilor din România, OMNIASIG a ales să marcheze această aniversare printr-un gest concret: promisiunea că va planta cel puțin 30.000 de copaci, doar prin echipe de voluntari ai companiei.
Prin această acțiune, compania își reafirmă angajamentul față de mediu, sustenabilitate și față de comunitățile locale. Peste 200 de voluntari OMNIASIG din toată țara au plantat deja până în acest moment peste 23.000 de puieți în 7 județe: Prahova, Giurgiu, Alba, Covasna, Bihor, București, Dâmbovița.
Acțiunile de reîmpădurire reflectă viziunea OMNIASIG asupra responsabilității față de viitor: fiecare copac plantat este un pas în direcția unui climat mai stabil și a unor comunități mai sănătoase. Urmează în cursul toamnei noi acțiuni de plantare, pentru a ne atinge și depăși obiectivul asumat, pentru generațiile viitoare.
Aniversarea de 30 de ani este un reper important pentru OMNIASIG, dar și un nou început. Următorul capitol înseamnă investiții în tehnologie, îmbunătățire constantă a experienței oferite clienților, produse și servicii adaptate noilor generații și acțiuni concrete pentru un viitor sustenabil. Sincronizați pentru viitor, OMNIASIG continuă să fie un pilon de stabilitate și inovație pe piața asigurărilor din România.
Recent, Profit.ro a anunțat că Omniasig a acordat dividende de aproape 120 milioane de lei din profitul net aferent anului 2024. Mai multe detalii AICI.
Asigurătorul și-a început activitatea în anul 1995. În 2012, compania a fost preluată de BCR Asigurări, care și-a schimbat denumirea în Omniasig.
Cu un capital social de 506,35 milioane de lei, acționarii Omniasig sunt Vienna Insurance Group (Austria) - 99,54299%, persoane fizice și juridice - 0,37% și Banca Comercială Română - 0,08535%, potrivit termene.ro.
Mai multe detalii AICI.