Mai mult de jumătate (56%) dintre români declară că se tem de cutremure și incendii (54%), de furtuni și vijelii (46%), inundații (34%) și alunecări de teren (21%), dar și de furtul bunurilor din locuință (29%). Nici răspunderea civilă față de vecini nu este neglijată (19%), arată concluziile unui studiu asupra percepției și preferințelor consumatorilor privind asigurările obligatorii și facultative de locuințe realizat pentru UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România de către IRES.
Atunci când ia în considerare încheierea unei asigurări pentru locuință, 1 din 2 români este interesat de riscurile acoperite prin polița de asigurare, iar pentru 1 din 3 români este importantă reputația societății de asigurare care furnizează serviciul. De asemenea, prețul unei polițe este un criteriu important pentru 38% dintre români, iar riscurile suplimentare acoperite sunt importante pentru 24% dintre români.
Totodată, 2 din 3 români declară că motivul pentru care nu își asigură locuința printr-o poliță obligatorie împotriva dezastrelor naturale este lipsa banilor. Alte motive menționate sunt lipsa de informare (28%) și neconștientizarea consecințelor riscului (21%), în timp ce 20% dintre români declară că nu sunt interesați de asigurări. Tot aceleași categorii de argumente sunt invocate și atunci când respondenții sunt întrebați despre motivele pentru care unii oameni nu vor să încheie asigurări facultative de locuințe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, studiul a arătat și faptul că 4 din 5 români consideră că prețul asigurării obligatorii pentru locuințe este ”potrivit”. O poliță obligatorie PAD costă 10 euro sau 20 euro pe an, in funcție de materialele din care este construită locuința, suma asigurată fiind 10.000 euro, respectiv 20.000 euro.
Studiul a mai relevat și că persoanele de gen feminin, cu vârsta cuprinsă între 36 – 50 de ani, și care au studii medii sau superioare sunt interesate în mai mare măsură de asigurările pentru locuințe.
În ceea ce privește sursele de informare cu privire la asigurări, românii declară că se informează de la televiziune (50%), de pe internet (35%), direct de la societățile de asigurare (25%), de la prieteni (16%) și familie (13%), precum și de la radio și din presa scrisă (7%).
Studiul a fost realizat la cererea UNSAR, de către IRES - Institutul Român pentru Evaluare și Strategie, în perioada 14-20 iunie 2018, pe un eșantion de 1.248 de persoane și are o rată de eroare maximă de ±2,8%.