Procentul românilor care cumpără online asigurări s-a dublat pe fondul restricțiilor de circulație în pandemie. Majoritatea preferă însă tot interacțiunea directă

Procentul românilor care cumpără online asigurări s-a dublat pe fondul restricțiilor de circulație în pandemie. Majoritatea preferă însă tot interacțiunea directă
scris 25 iun 2020

Procentul românilor care preferă să achiziționeze polițe de asigurare prin intermediul instrumentelor online s-a dublat față de anul trecut. Cu toate acestea, cei mai mulți români continuă să prefere interacțiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei polițe de asigurare. 

Cu toate acestea, cei mai mulți români continuă să prefere interacțiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei polițe de asigurare, arată rezultatele Barometrului UNSAR-IRES privind “Percepția riscului și cultura asigurărilor în România”. 

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Guvernul îi obligă pe furnizori să cumpere gazele ieftine cu preț maxim scoase la vânzare în mod impus de către OMV Petrom și Romgaz, pentru a forța ieftinirea la populație CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul îi obligă pe furnizori să cumpere gazele ieftine cu preț maxim scoase la vânzare în mod impus de către OMV Petrom și Romgaz, pentru a forța ieftinirea la populație

Astfel, dacă în 2019 doar 6% dintre români spuneau că preferă să încheie asigurările din fața calculatorului sau a telefonului mobil, în 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil însă ca urmare a restricțiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat creșterea rapidă a gradului de accesare a serviciilor online.

Același studiu arată că aproximativ 1 din 5 români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziționarea de polițe sau pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%. Din analiza acestor date reiese existența unui potențial foarte mare neexploatat în domeniul serviciilor online de asigurări.

Categoria de populație pentru care soluțiile online au o importanță mai crescută este reprezentată de tineri până în 35 de ani, cu educație superioară, și care locuiesc în mediul urban.

Două treimi dintre participanții la studiul citat (66%) au declarat că soluțiile online sunt importante pentru ei atunci când achiziționează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenți au declarat că sunt mulțumiți de serviciile online pe care le-au utilizat. De altfel, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulțumire în ceea ce privește experiența cu companiile de asigurări, după interacțiunea cu personalul, despre care 88% dintre participanții la studiu au declarat că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți.

Olympus iese de pe piața aparatelor foto CITEȘTE ȘI Olympus iese de pe piața aparatelor foto

„În perioada pandemiei, industria de asigurări a luat, în ritm accelerat, o serie de măsuri speciale pentru susținerea clienților noștri, dar și pentru menținerea unui contact permanent, în condițiile în care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasă, conform recomandărilor făcute de autorități. Asigurătorii au încurajat folosirea de către clienți a modalităților digitale și online pentru încheierea sau reînnoirea polițelor, pentru constatarea și instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerată a instrumentelor online, în beneficiul clienților. Astfel, le putem fi alături indiferent de context”, a declarat Adrian Marin, Președintele UNSAR.

Sistemele online de achiziție și de gestionare a polițelor de asigurare le oferă clienților posibilitatea să deruleze operațiuni legate de asigurările lor mai rapid decât dacă ar face același lucru utilizând mijloace tradiționale.

”Achiziția unei polițe de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar câteva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezintă rezultatele digitalizării din ultimii ani a sectorului asigurărilor. Tot mai mulți dintre clienții noștri se conving de simplitatea și rapiditatea acestor servicii. În același timp, asigurătorii investesc din ce în ce mai mult în digitalizare și inovație. Iar schimbările nu se opresc aici: în următorii ani, ca urmare a revoluției tehnologice, experții se așteaptă ca digitalizarea să contribuie semnificativ la îmbunătățirea continuă a experienței clienților cu asigurările. Cu toate acestea, chiar dacă ne aflăm într-o perioadă de digitalizare accelerată, industria de profil oferă și va oferi în continuare tuturor clienților protecție în fața riscurilor, inclusiv prin intermediul canalelor tradiționale”, a precizat Alexandru Ciuncan, Director General al UNSAR

De altfel, România urmează tendința existentă la nivel european, unde digitalizarea în asigurări se află într-o continuă dezvoltare, îmbunătățind experiențele consumatorilor și aducând noi oportunități .

Folosirea serviciilor online este în strânsă legătură cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodăriile din România au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populație utilizând internetul pe smartphone.

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat în luna mai 2020 pe un eșantion de bază de 1.309 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și pe un eșantion de screening de  2.555 de persoane cu vârsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±2,7% pentru eșantionul de bază și de ±2% pentru eșantionul de screening.

viewscnt
Afla mai multe despre
asigurari
unsar