Asseco SEE Romania va furniza Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) echipamente IT și aplicații software pentru înființarea unui data center (soluție pentru stocarea datelor), contractul fiind atribuit în urma unei licitații pentru suma de 175.700 euro, fără TVA.
Estimată la 200.000 de euro, la licitație s-a înscris și Powertech IT Services.
Potrivit FGA, licitația a fost necesară pentru înlocuirea actualei structuri IT a instituției, uzată moral și fizic, cu durata medie de viață depășită, care, în caz de defecțiune, poate determina întreruperea activității.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Dotarea hardware actuală a FGA din cadrul ASF cuprinde echipamente IT achiziționate între anii 2005 și 2008. Echipamentele sunt uzate atât fizic, cât și moral, înlocuirea lor fiind imperios necesară. Echipamentele hardware sunt ieșite din perioada de garanție și au depășit durata medie de viață, nu mai au suport tehnic inclus, costurile reparației echipamentelor fiind uneori foarte mari, o defecțune a lor putând duce la întreruperi ale activității FGA. Pentru asigurarea operativității FGA, este necesară schimbarea structurii existente cu o structură IT nouă, care să satisfacă nevoile actuale ale FGA", este arătat în caietul de sarcini al licitației.
Asseco SEE România este parte a grupului Asseco South Eastern Europe (Polonia).
Grupul furnizează soluții IT&C pentru diverse verticale de business, inclusiv în sectorul financiar-bancar, administrație publică, utilități și telecomunicații.
Integratorul român a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 28,1 milioane de euro, în creștere cu 13% față de anul precedent.
FGA a fost înființat prin Legea 213/2015 și garantează plata despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative și obligatorii, în cazul falimentului unui asigurător, cu respectarea plafonului de garantare de 450.000 lei/creditor de asigurare (indiferent de numărul polițelor) și în limita resurselor financiare disponibile la momentul plății.
CITEȘTE ȘI ASF a găsit documentele cerute de DNA despre Astra Asigurări pe care le rătăciseLa finele anului 2014, FGA avea capitaluri proprii în sumă de 938,75 milioane de lei, cu aproximativ 10% mai mult față de anul precedent, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Disponibilitățile fondului se ridicau la 909,1 milioane de lei, în urcare cu 7,6% față de sfârșitul anului 2013.
FGA urmează să achite păgubiților Astra, după decizia definitivă a instanței de declanșare a procedurii falimentului asigurătorului, daunele acoperite de polițele emise de companie.
Tribunalului București a hotărât deschiderea procedurii de faliment pentru societatea Astra, pe 3 decembrie 2015. Decizia nu este definitivă, apelul fiind judecat în prezent la Curtea de Apel București.
CITEȘTE ȘI FGA a aprobat peste 2.000 de dosare de daună ale păgubiților Astra Asigurări, care vor încasa 8,2 mil. leiASF a decis, în august 2015, ridicarea licenței de funcționare a Astra Asigurări și a înaintat instanței o cerere de faliment pentru asigurător, după ce compania a fost ținută sub administrarea specială a KPMG timp de un an și jumătate și acționarii nu au adus la capital suma de 425 milioane de lei.
În momentul în care ASF a cerut falimentul Astra, compania avea peste 1,8 milioane de clienți cu 2,5 milioane de polițe.