Prăbușirea podului Francis Scott Key din Baltimore i-ar putea costa pe asiguratori câteva miliarde de dolari, sub formă de despăgubiri, potrivit unor surse, dar este prea devreme pentru a calcula pierderile financiare totale probabile ale tragediei care a închis unul dintre cele mai aglomerate porturi din Statele Unite.
Șase persoane sunt încă dispărute după ce o coliziune cu o navă portacontainere sub pavilion Singapore a distrus podul emblematic, forțând închiderea portului Baltimore, scrie News.ro.
Momentul redeschiderii portului fiind necunoscut, asigurătorii și analiștii evaluează acum pierderile probabile suportate de asiguratori în mai multe linii de produse, inclusiv proprietăți, mărfuri, maritime, răspundere, credit comercial și întreruperi neprevăzute ale afacerilor.
”În timp ce costul total al prăbușirii podului și revendicările asociate nu vor fi clare ceva timp, este probabil să ajungă la miliarde de dolari”, a declarat Mathilde Jakobsen, director senior pentru analiză la agenția de rating de asigurări AM Best.
Asigurarea de răspundere civilă a navelor, care acoperă daunele și vătămările aduse mediului marin, este realizată prin asigurători de protecție și despăgubiri cunoscuți sub numele de P&I Clubs.
Grupul Internațional de Cluburi P&I asigură colectiv aproximativ 90% din tonajul oceanic al lumii, iar cluburile P&I membre se reasigură reciproc, împărțind daune de peste 10 milioane de dolari.
Potrivit AM Best, grupul deține o acoperire generală de reasigurare pentru pierderi de până la o valoare de 3,1 miliarde de dolari.
Analistul de la Moody's Ratings Brandan Holmes a spus că aproximativ 80 de reasigurători diferiți au oferit această acoperire asigurătorilor navei.
”Deși pretenția totală este de așteptat să fie mare, este puțin probabil să fie semnificativă pentru reasigurătorii individuali, deoarece va fi răspândită pe atât de mulți”, a spus el.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Românii vor putea achita facturi cu cardul direct la poștașAsigurătorul Britannia P&I a declarat că nava container Dali a fost introdusă în clubul, adăugând că lucrează îndeaproape cu managerul navei și autoritățile relevante ”pentru a stabili faptele și pentru a se asigura că această situație este rezolvată rapid și profesionist.
Estimările inițiale ale costului reconstrucției podului, care ar putea fi plătit de guvernul federal, se ridică la 600 de milioane de dolari, a declarat compania de analiză economică IMPLAN.
Închiderea portului pentru doar o lună ar putea înregistra o pierdere totală de 28 de milioane de dolari pentru statul Maryland, potrivit analizei IMPLAN.
”Perturbarea economică și durerea resimțită de întreprinderi și persoane din Maryland și zona economică din Baltimore vor fi larg răspândite și probabil că va dura ani pentru a înțelege pe deplin și a compensa pe cei afectați”, a declarat Julien Horn, partener pentru Ports & Terminals and Logistics, la brokerul de asigurări McGill și Partenerii.