Grupul olandez Business Lease a anunțat, joi, intrarea oficială pe piața românească după finalizarea operațiunilor de preluare a companiei Fleet Managment Services, în decembrie 2014, și investiții de peste un milion de euro în reorganizare, a declarat directorul general al Business Lease Romania, Philip Aarsman, într-o conferință de presă.
“Avem o prezență puternică în Europa Centrală și de Est, iar decizia de extindere în România a fost luată după evaluarea minuțioasă a pieței locale, la dezvoltarea căreia vrem să participăm și la care putem să contribuim la fel cum am făcut-o și în alte țări", a afirmat Aarsman.
Fleet Management Services a fost înființată în anul 2005. Înainte de preluare, acționarul majoritar al companiei era Delta Asset Invest, plus doi acționari minoritari persoane fizice, Daniel Ivan și Laurențiu Bogdan.
“Valoarea tranzacției este confidențială, dar vă asigur că prețul plătit pentru preluarea tuturor acțiunilor a fost unul corect”, a spus Aarsman.
Business Lease Group a fost înființat în Olanda în anul 1989 și este present, în afară de România, și în Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria. La nivelul Europei, Business Lease Group administrează o flotă de 42.000 vehicule. Grupul furnizează servicii integrate de leasing operațional și management de flote auto.
“România este a cincea țară din regiunea Europei Centrale și de Est în care Business Lease își extinde operațiunile în urma achiziției celui de-al cincilea jucător de pe piață, Fleet Management Services, la finalul anului trecut”, a spus Aarsman. Strategia de intrare pe piața locală, prin achiziția unui jucător puternic, a fost diferită de cea aplicată în alte țări, unde, de obicei, Business Lease Group a construit companii de la zero.
La momentul preluării, Fleet Management Services gestiona un portofoliu de peste 120 de clienți cu un total de 3.000 de contracte, din care 800 de contracte de leasing operațional și 2.200 de contracte de management de flotă.
În 2014, afacerile Business Lease Romania (fosta Fleet Management Services) au atins 17,7 milioane de lei, în creștere cu 17,1% față de anul precedent, iar profitul net a urcat cu 20%, la 2,1 milioane de lei.
Aarsman a spus că pentru acest an afacerile își vor continua trendul pozitiv pe fondul majorării numărului de noi contracte, fiind estimate un avans de 10-15%. În schimb, ținta de profit net pentru acest an va fi sub cea atinsă în 2014, ca urmare a investițiilor realizate în companie.
În prima parte a acestui an, numărul contractelor de leasing operațional a crescut cu 15%, în urma intrării în portofoliul de clienți a unor noi companii precum General Electric, Discovery, Piraeus Bank sau Wolters Kluwer. “La nivel internațional Business Lease are drept clienți companii cu o prezență multinațională și regională în Europa Centrală și de Est. Una dintre aceste companii este General Electric, care a devenit clientul nostru și pe plan local”, a spus Aarsman.
În urma preluării, prima jumătate a anului a fost dedicată procesului de tranziție și realizării noilor investiții ȋn domeniul operațional din România. Acestea au avut ca obiectiv implementarea unui nou sistem informatic, actualizarea proceselor de business, mutarea sediului central într-o nouă clădire de birouri, derularea cursurilor de specializare pentru angajați, elemente necesare pentru a construi o rețea națională și a putea livra servicii superioare calitativ către clienți.
După implementarea propriilor sisteme și finalizarea investițiilor, Business Lease Romania urmărește lansarea mai multor servicii dedicate clienților, care vor optimiza comunicarea și raportarea către client a parametrilor flotei pe care acesta o utilizează. “Observăm că piața are ca și criteriu primar de selecție prețul, fiind urmat apoi de criteriul calității serviciilor. Nu furnizăm doar o cotație de preț, ci întâlnim clientul, îi listăm cerințele și îi sugerăm soluția potrivită pentru el, chiar dacă asta ar putea însemna că deocamdată nu are nevoie de serviciile noastre”, a spus Aarsman.
Șeful Business Lease Romania spune că potențialul de creștere al pieței de leasing operațional din România, cu un total de 52.000 de autovehicule, se va menține și în viitor, având în vedere că în piețe mature, cum ar fi Olanda, vehiculele contractate prin leasing operațional au ajuns chiar și la 75% din totalul vehiculelor utilizate în scop comercial. ”Credem că din ce în ce mai multe companii vor apela la acest serviciu pentru a se putea concentra pe activitatea proprie. În România piața are perspective și are nevoie de calitate și de specializare a serviciilor, iar dacă condițiile economice se mențin și, tendințele de creștere economică își urmează cursul, piața nu are unde merge decât în sus”, a spus Aarsman.
Business Lease Group este filială a AutoBinck Group. Cu sediul central în Haga, AutoBinck are activități în opt țări europene și 50 de subsidiare. Grupul are 2.000 de angajați și o cifra de afaceri de aproape 900 de milioane de euro în 2014.
În România, valoarea finanțărilor în leasing pentru achiziția de vehicule, echipamente și clădiri a atins 1,3 miliarde de euro în 2014, în creștere cu 7% față de anul precedent, potrivit datelor ALB - asociația societăților financiare. În prima parte a acestui an, piața de leasing operațional a avansat cu 16% față de aceeași perioadă a anului 2014, la 52.000 de unități în administrare, potrivit datelor Asociației Societăților de Leasing Operațional (ASLO), care se așteaptă la peste 55.000 de autovehicule gestionate până la finele anului.
Primii cinci jucători de profil sunt LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România și RCI Finanțare Romania. Membrii ASLO reprezintă 98% din total piață.