Acțiunile Snap au scăzut miercuri cu până la 22%, la cel mai redus nivel de la listarea la bursă în 2017, după ce datele aferente primului trimestru au arătat scăderea încrederii utilizatorilor și clienților de publicitate, din cauza designului reproiectat al Snapchat, transmite Reuters.
Aplicația de mesagerie, cunoscută pentru dispariția mesajelor și logo-ul fantomă, a început prima actualizare majoră a aplicației în noiembrie, aceasta fiind urmată în acest an de mai multe update-uri, scrie News.ro.
Dar compania a nemulțumit utilizatorii, care spun că schimbările nu erau necesare și fac platforma mai greu de utilizat. O petiție lansată pe change.org, care cere companiei să elimine update-ul, a atras peste 1,2 milioane de semnături.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Publicarea rezultatelor a șters alte 4 miliarde de dolari din valoarea companiei, care a scăzut în total cu 23 de miliarde de dolari de la un maxim atins la o zi de la lansarea acțiunilor Snap pe piață, în martie anul trecut.
Directorii companiei au recunoscut că noul design al aplicației a afectat rezultatele, dar au spus că mențin planul, care are rolul să crească popularitatea aplicației în rândul utilizatorilor și al clienților de publicitate.
”Reproiectarea a creat numeroase oportunități și ne vom continua eforturile de a rafina și îmbunătăți Snapchat”, a afirmat directorul general al Snap, Evan Spiegel.
Unii analiști au făcut o comparație cu Facebook, care și-a reproiectat platforma fără prea mai probleme.
Facebook, a cărei platformă Instagram concurează direct Snapchat, a raportat săptămâna trecută o creștere surprinzător de mare a profitului și a numărului de utilizatori, fără semne că ar fi fost afectată de scandalul legat de gestionarea nepotrivită a datelor personale.
Numărul utilizatorilor activi ai Snapchat a crescut la 191 de milioane în trimestrul încheiat pe 31 martie, fiind sub așteptările analiștilor, de 194,15 milioane.
Snap a mai adoptat un sistem de licitare pentru publicitate bazat pe software, care reduce costurile și facilitează achiziția de publicitate pe Snaptchat, dar care afectează veniturile pe termen scurt.
Veniturile companiei au scăzut la 230,7 milioane de dolari, fiind sub estimările de 244,5 milioane de dolari.