Acțiunile Facebook au crescut cu 7% miercuri, după închiderea bursei din New York, în urma raportării unei creșteri surprinzătoare de 63% a profitului, și a unui număr mai mare de utilizatori, fără să existe vreun semn că afacerile companiei ar fi fost afectate de scandalul legat de gestionarea nepotrivită a datelor personale, transmite Reuters.
După ce datele au depășit cu ușurință estimările analiștilor de pe Wall Street, acțiunile Facebook au urcat cu 7,1%, la 171 dolari pe unitate, recuperând din declinul declanșat de dezvăluirea făcută în martie, potrivit căreia firma de consultanță politică Cambridge Analytica a colectat datele personale a milioane de utilizatori, scrie News.ro.
”Toată lumea vorbește despre cât de prost stau lucrurile la Facebook, dar acest raport financiar mi se pare foarte bun și reiterează că Facebook stă foarte bine și va depăși această problemă”, a spus Daniel Morgan, manager de portofoliu la Synovus Trust Company.
CITEȘTE ȘI "Purceii" vin plini pentru acționarii Băncii TransilvaniaProfitul net atribuibil acționarilor Facebook a crescut în primul trimestru la 4,99 miliarde de dolari, sau la 1,69 dolari pe acțiune, de la 3,06 miliarde de dolari, sau 1,04 dolari pe acțiune în urmă cu un an. Analiștii anticipau un profit net pe acțiune de 1,35 dolari.
Veniturile totale au urcat cu 49%, a 11,97 miliarde de dolari, fiind peste așteptările analiștilor, de 11,41 miliarde de dolari.
Numărul utilizatorilor activi într-o lună a crescut în primele trei luni ale anului cu 13%, la 2,2 miliarde, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, confirmând așteptările analiștilor.
Compania a inversat declinul trimestrial al numărului de utilizatori activi zilnic din SUA și Canada, anunțând 185 de milioane de utilizatori, în creștere de la 184 de milioane în trimestrul patru.
Facebook a mai anunțat că a încheiat primul trimestru cu 27.742 de angajați, cu 48% mai mulți față de anul anterior.
Compania nu a publicat unele informații așteptate de analiști, cum ar fi veniturile generate de aplicația pentru fotografii Instagram sau detalii referitoare la timpul petrecut de utilizatori pe Facebook. Compania mai deține aplicațiile pentru smartphone-uri Messenger și WhatsApp.
Reglementările mai stricte ale autorităților de reglementare ar putea face ca publicitatea oferită de Facebook utilizatorilor să fie mai puțin profitabilă, prin reducerea tipului de date folosite pentru personalizarea reclamelor, cu toate că dimensiunea Facebook îi permite să suporte schimbările.
Facebook și Google domină piața publicității pe internet. Potrivit firmei de cercetare eMarketer, Facebook ar urma să atragă 18% din veniturile globale din publicitate online, iar Google 31%.