Acțiunile companiei de livrări s-au prăbușit în acest an, Delivery Hero pierzând aproximativ 18,1 miliarde de euro din valoarea de piață. Companiile europene cu obiectiv similar de activitate trec și ele printr-o perioadă dificilă: Just Eat Takeaway.com (care astăzi a anunțat că se retrage din România) a scăzut cu 62%, iar Deliveroo, cu 59%.
În perioada similară a anului trecut, industria livrărilor de mâncare era încă în plină ascensiune datorită unui boom al cererii alimentat de pandemie. Optimismul investitprilor a dispărut pe măsură ce economiile s-au redeschis. Concurența mare și inflația pun presiune pe bugetele deja restrânse ale acestor companii, sufocând și mai tare un sector care încă nu a reușit să obțină profit, notează Bloomberg.
Delivery Hero deținea deja o participație de aproape 44% la Glovo, astfel că, în urma tranzacției, a ajuns să dețină peste 80% din companie.
Delivery Hero a fost prezentă în România cu Foodpanda, însă operațiunile locale au fost vândute recent către Glovo, tranzacție autorizată condiționat de Consiliul Concurenței.