Grupul MedLife a înregistrat în primele 9 luni ale anului 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1.3 miliarde lei, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit reprezentanților companiei, cifra de afaceri pro-formă raportată nu include două achiziții: Spitalul Muntenia și Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței.
Cele mai performante divizii au fost clinicile și spitalele, cu creșteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflectă efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp în care românii și-au amânat vizitele la medic, de teama infectării sau din cauza restricțiilor.
MedLife închide al treilea trimestru cu 13 achiziții bifate. Planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achiziții cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar și cu intenția de a consolida nișe precum oncologia, oftalmologia și mai nou, segmentul de wellness.
Printre companiile achiziționate de Grupul MedLife în ultimele 9 luni se află Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timișoara, Medici’s, Opticristal Brașov, Spitalul Muntenia, precum și sălile de fitness Sweat Concept și platforma digitală SanoPass.
S-a încheiat și prima etapă de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului.
Reprezentanții MedLife se așteaptă ca 2023 să fie un an dificil din perspectivă economică, însă mizează pe faptul că piața de servicii medicale și-a dovedit reziliența de a face față mai ușor la diferite crize, comparativ cu alte industrii. În plus, compania se bazează pe agilitatea echipei de management de a adapta strategia în funcție de context.
Pentru anul viitor are în plan continuarea dezvoltării portofoliului de servicii, în special pe nișe, dar pe termen scurt anunță o perioadă de așezare și consolidare, ca urmare a activității intense de achiziții din ultimele luni.
“Efectele pandemiei, războiul, inflația, criza energetică – toate au venit ca un boomerang peste intreaga Europă, inclusiv peste mediul de afaceri din România. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturată, și am putut să continuăm planurile de expansiune prin achiziții și dezvotare organică. Mai departe vom acționa prudent, în funcție de context și tendințele din piață. Este firesc ca, după extinderea accelerată din ultimele luni, să urmeze o perioadă de așezare și consolidare la nivel de grup”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.