Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 29% în primele 9 luni din 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 180 milioane de euro, divizia de distribuție și retail de medicamente (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia) având, și de această dată, cea mai importantă contribuție.
La nivelul grupului, vânzările au crescut cu 19%, la 1,08 miliarde de euro. Piața din România a înregistrat a doua creștere a vânzărilor la nivelul grupului, după SUA, unde vânzările au avansat cu 84%.
Astfel, România a rămas una dintre piețele cheie ale grupului ungar, contribuind cu aproape 40% la vânzările acestuia în Uniunea Europeană, care au însumat puțin peste 461 de milioane de euro.
Activitățile de distribuție și retail din România au generat în primul semestru peste 90% din veniturile grupului pe acest segment, respectiv 169 milioane euro (770 milioane lei). Rezultatul este cu 32% mai mare în lei și cu 30% în euro, față de ianuarie - septembrie 2016.
“Subsidiarele noastre din România au realizat 80% din cifra de afaceri pe segmentul de distribuție și retail”, spun reprezentanții grupului.
Operațiunile de producție de medicamente au adus venituri de 24,8 milioane euro, în creștere cu 10,2%. În lei, vânzările au avansat cu 12,4%, la 113,2 milioane lei.
“În urma scăderii substanțiale a prețurilor, implementată de Guvern în ultimii ani, o serie de produse originale au fost retrase de pe piață, ceea ce a oferit, în schimb, oportunități de vânzare pentru anumite produse generice”, se arată în raportul companiei.
Pe segmentul contraceptivelor și al produselor pentru sănătatea femeii, vânzările Gedeon Richter în România au scăzut cu aproape 4%, la 5,1 milioane euro. Pe lângă distribuție și retail (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia), Gedeon Richter derulează în România și activități de producție, prin fabrica de medicamente Gedeon Richter România din Târgu-Mureș.