Românii cumpără anual suplimente alimentare de 223 mil. euro, majoritatea pentru afecțiuni digestive

Românii cumpără anual suplimente alimentare de 223 mil. euro, majoritatea pentru afecțiuni digestive
scris 26 iul 2016

Piața de suplimente alimentare din România înregistrează creșteri semnficative de la an la an și a ajuns anul trecut la 223,5 milioane euro, mai mult de jumătate din această valoare fiind reprezentată de produsele destinate sistemului digestiv și metabolic, potrivit datelor Cegedim, citate de importatorul și distribuitorul de de profil Secom.

Anul trecut, de la 1 iunie, TVA la alimente a scăzut de la 24% la 9%, cota aplicându-se și sumplimentelor alimentare.

Urmărește-ne și pe Google News

Secom ia drept comparație anul 2005, și arată că în 10 ani, piața de suplimente alimentare a crescut cu peste 200%, cuprinzând în prezent 18.000 de produse, vândute legal, de aproximativ 150 de producători.

Cealaltă jumătate din piață este împărțită între suplimentele alimentare din segmentul genito-urinar – 8,4%, sisitem cardiovascular – 7,3%, sistem respirator - 7,3%, afecțiuni diverse – 6,6%, sistem musculo-scheletic – 5,6%, organe senzoriale – 3,4%, sistem nervos – 3,3% și sistem sanguin – 1%.

Queisser Pharma România, 5,8 milioane euro din suplimente alimentare pentru un stil de viață sănătos CITEȘTE ȘI Queisser Pharma România, 5,8 milioane euro din suplimente alimentare pentru un stil de viață sănătos

Referitor la relației românilor cu suplimentele alimentare, potrivit unui studiu Strategys citat de Secom, 1 din 2 români le-au încercat vreodată, 9 din 10 se declară asdepții medicamentelor calsice pentru tratarea diverselor afecțiuni, iar 1 din 3 le-au utilizat în ultimele șase luni.

Trei sferturi dintre consumatorii de suplimente alimentare sunt femei cu vârste între 26 și 55 de ani,  90% au studii medii și superioare și peste 60% au un loc de muncă stabil. De asemenea, 82% achiziționează suplimente pentru ei, dar și pentru alți membri ai familiei.

Secom este specializată în importul, promovarea și comercializarea de produse naturale pentru sănătate și frumusețe.

Compania, deținută de soții Lucia și Andrei Costea, a anunțat la începutul anului că vrea să accelereze ritmul de dezvoltare în 2016 și să ajungă la afaceri de 15,5 milioane euro, de la 12,2 milioane euro anul trecut, să continue deschiderea de magazine și să dubleze investițiile în promovare.

Printre competitorii Secom se numără Walmark, Prisum International Trading (Himalaya), Biofarm, Fitterman Pharma sau Queisser Pharma. 

viewscnt
Afla mai multe despre
suplimente alimentare
piața
secom