Piața de produse din pește și fructe de mare a crescut anul trecut cu 3%, până la valoarea de 350 de milioane de euro, arată un studiu al Romfood Trading, importator și distribuitor de produse din pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.
De altfel, în ultimii trei ani, piața de pește și fructe de mare din România a continuat să se afle pe un trend ascendent.
„Sunt semne bune pe piața de pește și fructe de mare din România. Românul nu este încă un mare amator al produselor de pește și suntem mult în spatele Spaniei, Franței sau Italiei, liderii europeni. Totuși, creșterea constantă pe care am remarcat-o în consumul de pește în ultimii trei ani reprezintă un semn bun. Creșterea veniturilor salariale din ultimii ani, noile trenduri de consum, dezvoltarea distribuției și scăderea TVA-ului la alimente de la 24% până la 9% de la 1 iunie 2015 sunt cauzele principale pentru creșterea consumului de alimente în general, și de pește și fructe de mare, în special. Peștele este în continuare în urma consumului de carne de pui și porc, ca și volum, dar ca valoare piața peștelui este aproape”, a declarat Cristian Dărmănescu, director general Romfood Trading.
Potrivit companiei, la creșterea pieței a contribuit și faptul că din ce în ce mai mulți consumatori consideră peștele, în general, și peștele sălbatic, în special, ca fiind esențial pentru o dietă echilibrată.
CITEȘTE ȘI Românii mănâncă de trei ori mai puțin pește decât media europeană. Vânzările de pește sunt estimate la 85 milioane euro”Peștele sălbatic care ajunge în România vine din toate colțurile lumii, din cele mai bune zone de pescuit. Noi la Alfredo alegem cu atenție țările și apele unde cresc cei mai buni pești, de la ton la somon, și unde se practică pescuitul responsabil. Noi aducem pește sălbatic din Pacific, Atlantic sau Mediterană”, declară Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.
Raioanele de prezentare special create pentru produsele de pescărie din cadrul hypermarketurilor și supermarketurilor, precum și diversificarea gamei de produse de pescărie comercializată în România, care a ajuns la o varietate similară cu piețele mature, reprezintă alte motive de creștere a pieței: de la șprot care este comercializat la raft cu 7 - 8 lei/kg, până la tonul roșu proaspăt care ajunge la 120 - 130 lei/kg la raft.
Potrivit estimărilor Romfood Trading, volumele cele mai mari în vânzările de pește la nivelul pieței le înregistrează macroul, dar din punct de vedere valoric, campion este somonul.
Principalele categorii prezente pe piață sunt peștele congelat și cel proaspăt, iar ultimii ani au adus și o creștere timidă a segmentului fructelor de mare.
Printre marii jucători de pe piața locală a peștelui sunt Negro 2000, Ocean Fish, Romfood Trading, Bonito sau Peștișorul de Aur.