Angajații români au început să apeleze mai des la servicii de psihoterapie, pe fondul pandemiei de coronavirus, respectiv într-o proporție mai mare cu 30-35% comparativ cu perioada anterioară, invocând anxietatea, stresul și epuizarea profesională, spune la Profit TV Sorin Nicolau, CEO la Clinica de Psihologie Oana Nicolau.
„Anxietatea, stresul și, pe alocuri, burnout-ul sunt motivele pentru care vin angajații în cabinete, în mediul online acum. Pare ușor să lucrezi de acasă, dar nu este, atât timp cât a crea un echilibru între muncă și familie, relația cu copiii, este din ce în ce mai dificil. Dacă înainte era greu să-ți găsești acest echilibru și plecai la birou, acum totul s-a mutat în același mediu, în casă, și gestionarea devine din ce în ce mai dificilă”, spune Nicolau la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
Clienții apelează atât la terapii individuale, cât și la webinarii, dar și la un nou serviciu de terapie, și anume terapia prin text.
„Terapia prin text a pătruns foarte bine, mai ales în zona de IT, pentru cei tineri. Ne-am dat seama că, lucrând de acasă, sunt foarte multe persoane care nu beneficiază de un spațiu intim pentru terapia clasică, fiind vorba de o garsonieră, un spațiu mai limitat. În același timp, poate sunt puțin sceptici față de terapia clasică și acesta poate fi văzut ca un prim pas în a interacționa cu un specialist. Ceea ce e foarte benefic este că ești într-o continuă comunicare cu terapeutul, îi scrii zilnic, el îți răspunde o dată sau de două ori pe zi, îți dă teme și, pe parcursul unei săptămâni, tu interacționezi și îți gestionezi situația cu care te confrunți”, explică Nicolau.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Salad Box intră pe puternica piață a Rusiei, dar va reduce și dimensiunea spațiilor, concentrându-se simultan și pe supermarket-uri și benzinăriiPentru proprii angajați, companiile care apelează la aceste servicii sunt în principal din IT&C, farma, banking și sectorul petrolier.
CEO-ul clinicii susține că tranziția către mediul online s-a făcut rapid și ușor, la începutul pandemiei, terapeuții fiind familiarizați cu sesiunile online, și plănuiește să lanseze propria platformă, dar continuă investițiile în cabinete noi, pentru că formula mixtă, între offline și online, este una de succes.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Șeful FIHR: Hotelurile pierd 1 miliard de euro. 90% nu au terase de masă în condiții normale. Toată lumea mișcă ceva, noi așteptăm. Suntem prea precauți sau prea proști?„Ne-am bucurat foarte mult pentru că business-ul s-a adaptat foarte rapid la online. Am reușit undeva prin martie să mutăm toate sesiunile în online. Dacă la începutul anului ne făcusem planuri să investim în zona de cabinete, lăsând o platformă proprie pentru anul următor, am schimbat puțin și avem deja draftul de contract cu o firmă de IT pentru a ne crea propria platformă. Dacă, pe termen scurt, business-ul nostru s-a adaptat și s-a mutat în online, consider că pe termen mediu, chiar lung, oamenii își vor dori interacțiunea față în față, să creeze acea relație terapeutică, relație de încredere și vor avea nevoie și de interacțiunea offline în cabinet”, mai spune Nicolau.
Clinica a înregistrat o creștere cu 41% a cifrei de afacere în prima jumătate a anului față de perioada anterioară, iar până la sfârșitul anului, cifra de afaceri va depăși 1 milion de euro.