Vânzarea lanțului de farmacii Help Net și a companiei Farmexim către puternicul grup german Phoenix, printr-o tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro și indicată, conform surselor, la peste 100 de milioane de euro, reprezintă apogeul unei povești începute sub forma unui proiect de absolvire a EMBA creionat de Isabelle Iacob, fiica omului de afaceri Ovidiu Buluc, ea urmând cursurile Facultății de Comerț din cadrul ASE București.
La momentul redactării proiectului, aceasta lucra în cadrul Farmexim cu încă 3 colegi de facultate, la departamentul de marketing.
În urmă cu 7 ani, ea mărturisea că perioada de inceput a fost una a pionieratului, când regulile nu erau stabilite și lucrurile nu erau așezate, ceea ce a oferit echipei posibilitatea de a construi de la zero.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Help Net s-a născut ca proiect de absolvire a EMBA (Executive Master of Business Administration), am imaginat compania inițial doar pe hârtie, într-o lucrare cu titlul "Integrarea verticală a unui distribuitor de produse farmaceutice”. Help Net a fost la început o poveste frumoasă într-o lucrare de absolvire. A devenit apoi un mic lanț de farmacii creat ca un experiment în cadrul Farmexim", spunea, în 2011, Isabelle Iacob, într-un interviu pentru Pharma Business.
A construit brandul în jurul cuvântului HELP, alegând, ca strategie de marketing, limba engleză cu argumentul că aceasta este mai generoasă decât limba română. "Farmaciile „Rețeaua de ajutor” nu ar fi comunicat deloc mesajul nostru către public", justifică aceasta. Și culoarea portocalie a brandului a fost atent aleasă - trebuia să fie o culoare caldă, nu ca verdele și albastrul folosite la acel moment atât în farmaccii, cât și în spitale.
Pentru prima farmacie, deschisă la Timișoara în 1998, au fost investite 15.000 de euro.
Astăzi, Help Net include peste 220 de farmacii, în care Isabelle Iacob spune că mai intră, uneori, cu flori și bomboane pentru farmaciste.