Piața de produse OTC (Over-the-counter drugs), ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere modestă, de 2%, în trimestrul al treilea față de T2 2017.
Segmentul de produse fără prescripție medicală a recuperat astfel scăderea de 7% din al doilea trimestru al anului, în timp ce creșterea în acest interval, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vânzări, conform datelor Cegedim, companie de analiză și studii de piață specializată în industria farmaceutică.
În acest interval, segmentul de piață a înregistrat o evoluție moderată la nivelul acestor categorii de produse, cele mai mari fluctuații regăsindu-se la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii și al celei de produse dermatologice. Dacă în cazul celei din urmă a fost înregistrată o scădere cu 13,5 milioane de lei, în cazul produselor cu adresabilitate pentru răceală, gripă și alergii, volumul vânzărilor a scăzut de la 132,3 milioane de lei în trimestrul al doilea cu 23,4 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Bucureștiul a ieșit din cursa pentru găzduirea Agenției Europene pentru Medicamente. Amsterdam câștigă. Anterior, angajații au amenințat cu demisia dacă sunt aduși la București Creșteri ușoare au înregistrat categoriile de produse analgezice, Lifestyle OTC (include produse OTC care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutății, soluții anti-fumat) și produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale. Astfel, cea mai mare creștere a fost realizată de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vânzări de 97,3 milioane de lei în al doilea trimestru al anului, respectiv o cotă de piață de 13,4%, acestea au ajuns la vânzări în valoare de 105,1 milioane de lei și o cotă de piață de 14,2% în al treilea trimestru.
Conform datelor Cegedim, următoarea categorie în topul produselor cu creștere la nivel de volume de vânzări, respectiv cotă de piață, se află categoria Lifestyle OTC , cu 23,8%, cotă de piață și vânzări de 176,1 milioane de lei, față de 23,2% și 168,7 milioane de lei înregistrate în al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,6% și vânzări de 159,6 milioane de lei, față de trimestrul al doilea cȃnd s-a înregistrat o cotă de piață de 21,1%, respectiv vȃnzari de 153,1 milioane de lei.