Pfizer și-a îmbunătățit previziunile referitoare la rezultatele financiare anuale, datorită reducerii costurilor și cererii pentru produsele legate de COVID

Pfizer și-a îmbunătățit previziunile referitoare la rezultatele financiare anuale, datorită reducerii costurilor și cererii pentru produsele legate de COVID
scris 2 mai 2024

Pfizer și-a îmbunătățit previziunile referitoare la rezultatele financiare anuale și a raportat un profit pentru primul trimestru peste estimările Wall Street, stimulat de eforturile de reducere a costurilor și de vânzările peste așteptări ale tratamentului său antiviral pentru COVID, transmite Reuters.

Vânzările de Padcev, un tratament pentru cancerul de vezică în stadiu avansat pe care Pfizer l-a obținut prin acordul său de 43 de miliarde de dolari pentru Seagen, au depășit așteptările analiștilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Ministerul Sănătății va construi un centru de protonoterapie, de 70 milioane euro CITEȘTE ȘI Ministerul Sănătății va construi un centru de protonoterapie, de 70 milioane euro
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Acordul Seagen, precum și planul său de reducere a costurilor cu 4 miliarde de dolari, reprezintă o parte cheie a strategiei de creștere post-COVID a Pfizer, scrie News.ro.

Compania și-a îmbunătățit intervalul de profit estimat pentru 2024 cu 10 cenți și acum se așteaptă să câștige de la 2,15 la 2,35 USD pe acțiune.

”Suntem de un optimism prudent în ceea ce privește ceea ce vom realiza în 2024”, a spus CEO Albert Bourla în timpul unui apel cu analiștii.

Acțiunile producătorului de medicamente din New York, care au pierdut 11% din valoare anul acesta, au crescut cu 4%, până la 26,64 dolari.

”Cred că investitorii s-au obișnuit atât de mult cu dezamăgirile, încât un trimestru solid și un upgrade vor fi întotdeauna bine primite”, a declarat Derren Nathan, analist la Hargreaves Lansdown.

Terapiile țintite pentru cancer ale Seagen, Padcev și Adcetris, au adus vânzări combinate de 598 de milioane de dolari pentru Pfizer, în trimestrul analizat, deși vânzările de Adcetris au fost sub așteptările analiștilor.

Pfizer a spus că produsele Seagen sunt cei mai mari factori imediați de creștere pentru divizia de produse oncologice.

Vânzările Abrysvo pentru protecția împotriva virusului respirator sincițial (RSV) au fost de 145 de milioane de dolari, mai puțin de cele 353,3 milioane de dolari așteptate de analiști.

Pfizer luptă pentru cota de piață pentru vaccinul său RSV cu un produs concorent al GSK și până acum pierde, deoarece ambele au fost lansate anul trecut.

Arexvy al GSK deține în prezent două treimi din noua piață a vaccinurilor RSV.

”Ar fi bine să vedem o accelerare pentru Abrysvo”, a adăugat Nathan.

”Cele 145 de milioane de dolari sunt dezamăgitoare. Arexvy de la GSK pare să câștige acceptarea într-un ritm mai rapid”, a explicat acesta.

Pfizer a declarat că înregistrează progrese în ceea ce privește contractele cu farmaciile pentru vaccinul său cu RSV și intenționează să solicite aprobarea pentru utilizarea sa la toți adulții, ceea ce l-ar poziționa mai bine pentru sezonul de toamnă 2024.

Miercuri mai devreme, GSK a declarat că vânzările de Arexvy au fost de 182 de milioane de lire sterline (227,26 milioane de dolari) în primul trimestru, dintre care peste 80% au venit din Statele Unite. Compania speră să lanseze vaccinul pentru vârste între 50-59 de ani înainte de începerea următorului sezon RSV.

Antibiotice Iași a semnat cu gigantul IBM CITEȘTE ȘI Antibiotice Iași a semnat cu gigantul IBM

RETENȚIA VENITURILOR

Bourla a spus că riscul pentru produsele Pfizer din negocierile guvernului SUA privind prețurile Medicare nu a fost ”atât de mare”, deoarece, în momentul în care medicamentele sunt selectate, acestea sunt aproape de a pierde brevetul.

Eliquis, diluantul de sânge de la Pfizer, a fost unul dintre cele 10 medicamente considerate printre cele mai costisitoare pentru Medicare, pentru care prima rundă de prețuri negociate va intra în vigoare în 2026.

Un director Pfizer a arătat că aceasta a depus prelungirea brevetelor din SUA pentru medicamentele sale pentru boli de inimă Vyndamax și Vyndaqel până în decembrie 2028. Se preconizează că medicamentele vor aduce peste 4 miliarde de dolari în acest an.

Pfizer a spus că încă se așteaptă la vânzări combinate de 8 miliarde de dolari ale produselor sale pentru COVID-19, vaccinul Comirnaty realizat în parteneriat cu BionTech și antiviralul oral Paxlovid.

Veniturile din produsele pentru COVID au scăzut la 12,5 miliarde de dolari în 2023, în declin cu 78% față de vârful de 57 de miliarde de dolari din 2022.

Analiștii se așteaptă la vânzări de aproximativ 9 miliarde de dolari de la ambele produse în acest an. Pfizer a renegociat anul trecut un contract cu SUA, permițând guvernului să returneze inventarul de Paxlovid neutilizat.

viewscnt
Afla mai multe despre
pfizer
medicamente