Cel puțin 2 dintre membrii Consiliului de Administrație al producătorului farmaceutic Antibiotice Iași, față de unul singur în prezent, trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, audit sau financiar de cel puțin 5 ani, iar Adunarea Generală Extraordinară va putea autoriza administratorii să vândă bunuri ale companiei în valoare de peste 10% din valoarea activelor nete și dacă la ședință sunt prezenți acționari având 2/3 din numărul total de drepturi de vot.
Procedurile au fost introduse prin modificarea statutului companiei.
Statutul avizat în urmă cu doi ani stabilea că administratorul poate înstrăina bunuri în valoare de peste 10% din valoarea activelor nete după aprobarea Adunării Generale Extraordinare, fără vreo mențiune legată de prezența de 2/3 din drepturile de vot.
Aceeași regulă va fi valabilă și pentru închiriere sau leasing.
CITEȘTE ȘI Petiție online pentru ca Iohannis să nu promulge legea care face din farmacii distribuitori en gros de medicamente. Mari lanțuri farmaceutice susțin nepromulgareaConducerea Antibiotice a mai decis să își asume angajamentul de a nu diviza compania și de a nu accepta vreo fuziune sau dizolvare anticipată fără acordul prealabil al Eximbank.
Antibiotice a încheiat anul 2016 cu un profit net de 30,4 milioane lei, în creștere cu 12% comparativ cu cel înregistrat în anul 2015, când s-a situat la nivelul de 27,17 mil. lei. Compania a reușit venituri din vânzări de 332,4 milioane lei, în ușoară creștere față de anul 2015, când a vândut de 330 milioane lei.
Politica de gestionare a costurilor a permis Antibiotice să-și reducă an de an gradul de îndatorare, astfel că în 2016 acesta a fost de 23%, comparativ cu 32% cât s-a înregistrat în 2011.
Astfel, Antibiotice își menține locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripție medicală și medicamente fără prescripție medicală (OTC), înregistrând cea mai importantă creștere din top zece jucători.