Ministerul Sănătății anunță că a lansat, împreună cu UNICEF, campania de promovare a vaccinării - "Copilăria, cel mai frumos cadou", o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut. "Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunoștință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare", spune ministrul Sorina Pintea.
Ministerul Sănătății și UNICEF în România au lansat, marți, Campania de promovare a vaccinării - "Copilăria, cel mai frumos cadou", care are ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți anual în întreaga lume, scrie News.ro.
"Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii, au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunoștință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate", a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătății.
Potrivit Ministerului Sănătății, "Copilăria, cel mai frumos cadou" este o campanie integrată, care va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor.
Ambasadorii naționali ai UNICEF în România, precum și alți lideri de opinie vor sprijini, de asemenea, acest demers.
"Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură", a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.
Campania este susținută și de Organizația Mondială a Sănătății, la eveniment participând și Miljana Grbic, reprezentantul OMS în România. Alături de Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, Gindrovel Dumitra, coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), au participat la conferința de lansare și reprezentanți ai medicilor de familie.
Potrivit MS, "Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de minister în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din județele Mehedinți și Bacău. La aceste campanii au participat și reprezentanți ai Direcțiilor de Sănătate Publică din țară, care au replicat acest model de campanie și în alte județe.
În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialiști, formată din medic de familie, medic epidemiolog și psiholog, a prezentat părinților informații cu privire la beneficiile vaccinării și riscurile nevaccinării și a răspuns întrebărilor adresate de aceștia. Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel în aceste comunități la peste 90%.
Specialiștii din Direcțiile de Sănătate Publică au primit o serie de materiale utile în campaniile de promovare a vaccinării: un material video, cât și o prezentare-suport pentru echipele de specialiști care informează populația despre beneficiile vaccinării.
Campaniile door-to-door de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă și au protejat astfel viața copiilor, dând de asemenea un semnal la nivel național cu privire la importanța vaccinării, mai arată MS.