Gigantul francez care fabrică produse pentru frumusețe și cosmetică L’Oreal lucrează la o formă de piele produsă sintetic despre care spune că va putea într-o zi ”să simtă” ca și oamenii, relatează CNBC.
La conferința Viva Technology de la Paris, de săptămâna trecută, L’Oreal a făcut demonstrații de ”bioprinting”, tehnologie care poate imprima în 3D pielea umană, scrie News.ro.
Compania folosește această tehnologie de câțiva ani pentru a testa noi machiaje pe piele sintetică în laboratorul său.
L'Oreal spune că a încetat să-și testeze produsele pe animale încă din 1989, cu mult înainte ca acest lucru să fie impus de reglementări.
Guive Balooch, șeful incubatorului tehnologic al L’Oreal, descrie bioprintingul drept ”capacitatea de a folosi imprimarea 3D cu biologie pentru a reconstrui pielea în moduri personalizate”.
”Și aceasta va fi o revoluție. O facem pe plan intern, dar și cu parteneri externi”, a declarat Balooch pentru CNBC, la standul companiei la VivaTech.
Această tehnologie a pielii permite L’Oreal să imite diversitatea pielii umane reale, inclusiv afecțiuni precum eczema și acneea, precum și capacitatea de a se bronza și de a se vindeca de răni, a declarat L’Oreal într-un comunicat, săptămâna trecută.
Totuși, L’Oréal nu se oprește doar aici. Compania a spus că lucrează, de asemenea, cu startupuri și instituții de cercetare pentru a-și dezvolta în continuare tehnologia de bioimprimare, pentru a crea pielea care poate ”simți”.
”Vom avea acest tip de idee, în care senzorii ne vor permite nu numai să avem capacitatea de a testa pe pielea reconstruită, ci și să avem... feedbackul realității senzoriale, ceea ce se întâmplă atunci când aplicați produse și toate astea, astfel încât poate obține evaluarea nu numai a eficacității, ci și a feedbackului senzorial”, a spus Balooch.
Asistent AI pentru sfaturi de frumusețe
Pe lângă investițiile în tehnologia dermatologică, L’Oreal a prezentat și inovații în jurul inteligenței artificiale, la showul tehnologic masiv din Franța de săptămâna trecută.
La standul său, compania a prezentat un asistent de frumusețe alimentat de AI numit ”BeautyGenius”.
Aplicația scanează fața unui utilizator pentru a-i identifica trăsăturile feței. Apoi oferă utilizatorului o analiză facială, urmată de recomandări de produse care se potrivesc cel mai bine tenului său.
CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Primii chinezi care își închid afacerile din Europa din cauza pieței de mașini electrice în scădere și a tarifelor vamaleEste alimentat de AI generativă, aceeași tehnologie care alimentează chatbotul ChatGPT al OpenAI.
L’Oreal a dezvăluit, de asemenea, un laborator de marketing AI numit CREAITECH, care include instrumente care îi permit să creeze conținut de marketing conform mărcii, generat de AI.
L’Oreal încorporează marketingul asistat de inteligență artificială în cele 37 de mărci ale sale de frumusețe, între care se află Kiehl’s, Lancome și Giorgio Armani Beauty și Yves Saint Laurent Beauté, potrivit companiei.