Compania britanică GlaxoSmithKline (GSK) și grupul american Pfizer au ajuns la un acord pentru combinarea diviziilor de consumer healthcare într-o societate mixtă cu vânzări anuale de aproape 13 miliarde de dolari, care va fi listată pe bursa londoneză.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Noua companie va fi deținută în proporție de 68% de GSK, restul de 32% din acțiuni revenind Pfizer. Va fi cel mai mare jucător pe segmentul de consumer healthcare, care cuprinde medicamente eliberate fără prescripție medicală, vitamine, precum și produse pentru îngrijirea sănătății și cosmetice, cu vânzări anuale de 12,7 miliarde de dolari și o cotă de piață în sectorul medicamentelor fără rețetă de 7,3%
Portofoliul viitoarei companii va include mărci precum Sensodyne, Panadol, Voltaren, Advil și Centrum, tranzacția fiind estimată să se încheie în a doua parte a anului viitor.
CITEȘTE ȘI Efectul vânzării către Phoenix: Buluc se retrage din conducerea operativă a Help Net și Farmexim, fiica alege o altă carieră. Germanii aduc un director al lanțului BENU Cehia și un manager surprizăGSK intenționează să separe divizia nou rezultată într-un orizont de trei ani de la finalizarea operațiunii, compania urmând să fie listată pe bursa de la Londra.
Producătorul britanic de medicamente s-a angajat să plătească 900 milioane de dolari drept “taxă de despărțire” în cazul în care se răzgândește în privința tranzacției cu Pfizer, sau dacă acționarii companiei resping operațiunea.
Noua companie va opera sub denumirea GSK Consumer Healthcare în toate regiunile unde GSK și Pfizer sunt prezente, inclusiv în România.
Pfizer a intrat pe piața românească în 1993. În 2011, compania americană a achiziționat fabrica de suplimente alimentare Ferrosan din Cluj, unde sunt ambalate produse destinate exportului în țări din Europa, Asia, America și Orientul Mijlociu.
GSK, cea mai mare companie farmaceutică din Marea Britanie, este prezentă în România din 1989. În urmă cu doi ani, compania și-a reorganizat activitatea de pe plan local prin renunțarea la brandul local Europharm, sub care activau o fabrică în Brașov și un distribuitor, dar a păstrat activitățile de cercetare și dezvoltare.
Subsidiara GSK Consumer Healthcare România, înființată în 2002, a raportat vânzări de 282, 2 milioane de lei în 2017 și un profit net de aproximativ 36,2 milioane de lei, în creștere de la 28,9 milioane de lei în anul precedent.