Dona a inaugurat o nouă farmacie la Iași, atingând pragul de 300 de farmacii la nivel național. Până la finalul anului 2017, reprezentanții companiei vor să depășească 350 farmacii, atât prin dezvoltare organică, cât și prin parteneriate în sistem de franciză.
Farmacia Dona cu numărul 300 funcționează în cadrul unui parteneriat în sistem de franciză, agreat între rețeaua de Farmacii Dona și proprietarul lanțului de farmacii Medikon - Baby Farm, pentru 5 din cele 6 farmacii pe care acesta le deține în Iași.
Unitatea este una dintre cele 16 farmacii partenere în sistemul de franciză DONA lansat anul trecut. Celelalte 15 sunt situate în orașele: București, Roșiorii de Vede, Alexandria, Brăila și Iași. Programul de extindere prin francizare va fi continuat pe parcursul următorilor doi ani.
Până în prezent, peste 130 de Farmacii DONA au fost redecorate, în cadrul unui proces de rebranding început în 2014. În 2016 au fost investite în rebranding 5 milioane de lei, urmând ca anul acesta să fie alocate peste 2,5 milioane lei pentru reamenajarea farmaciilor.
Eugen Banciu, doctor și președintele grupului DONA, a declarat că farmacia Dona a devenit un brand puternic datorită eforturilor de pregătire profesională pentru cei 1.200 de farmaciști și 900 de asistenți de farmacie din rețea.
Rețeaua DONA va asigura servicii de consiliere farmaceutică și acces la o gamă extinsă de produse dedicate sănătății pentru mai mult de 2,6 milioane de pacienți, din toate județele țării.
Pentru partenerii din sistemul de franciză, oferta DONA include mediatizare constantă a brandului pentru a crește traficul de pacienți în farmacie, proceduri de lucru eficiente și automatizate, programe de evaluare și dezvoltare continuă pentru farmaciști și asistenți, activități de marketing și merchandising negociate cu producătorii de medicamente și suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activității și consultanță de management. În schimb, fiecare partener trebuie să contribuie cu o valoare proporțională din cifra de afaceri la cheltuielile de promovare a brandului „Farmacia DONA” și ale altor acțiuni de marketing și de achiziții implementate cu scopul asigurării unor prețuri avantajoase pentru pacienți.
Dona, cu o activitate de 25 de ani pe piața farmaceutică, reunește 300 de farmacii deținute de 9 companii antreprenoriale cu capital privat românesc, a căror cifră de afaceri a fost de 966 milioane lei la finele lui 2016, și peste 2.500 de profesioniști în domeniul sănătății.