Producătorul român de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) și-a planificat pentru acest an creșterea cotei de piață și anunță că va continua investițiile în dezvoltarea capacităților de producție, a declarat, pentru News.ro, directorul general al companiei, Cătălin Vicol, care precizează că provocările acestui an sunt potențiala majorare a prețurilor la materii prime și insuficiența forței de muncă calificată în industria pharma.
”2020 se arată a fi un an cel puțin la fel de intens ca și 2019. Principala provocare este generată de concurența în creștere pe piața din România. România este o piață în continuă creștere atât prin dezvoltarea noilor categorii cât și prin pătrunderea a noi jucători pe piața din România. Ca și provocări specifice activității de producție aș menționa: potențiala majorare a prețurilor la materii prime precum și insuficiența forței de muncă calificată pentru industria pharma”, a declarat pentru News.ro directorul general al Biofarm, Cătălin Vicol.
În ceea ce privește rezultatele pentru 2019, el afirmă că pentru Biofarm, anul 2019 a fost în esență dinamic, iar rezultatele raportate pentru primele nouă luni ale anului 2019 arată o creștere de 7% a veniturilor și de 16% a profitului din exploatere.
”Ne-am consolidat poziția pe segmentul CHC (Consumer HealthCare) în România. Datele de piață arată o evoluție de +12% a vânzărilor către consumatori în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Deținem poziția de leader sau poziții în top 3, pe majoritatea categoriilor pe care activăm (digestie & metabolism, răceală și gripă, și cardiovascular & circulator)”, a adăugat el.
Biofarm va continua investițiile și în 2020.
”În 2020 focusul principal constă în susținerea brandurilor star ale companiei precum și în dezvoltarea de noi produse care să răspundă celor mai diverse nevoi de sănătate. Investițiile vor lua în calcul stadiul de dezvoltare al fiecărui brand în parte și potențialul categoriei în care activează acesta. Brandurile Antispasmin, Protecardin, Bioflu, Septosol, pentru care am lansat comunicările comerciale în 2019, vor juca un rol important în categoriile pe care activează”, a mai spus Vicol.
Strategia companiei este de a continua creșterea susținută atât pe piața din România (prin consolidarea brandurilor existente și prin dezvoltarea de noi branduri) cât și pe piețele externe.
”Compania continuă investițiile în dezvoltarea capacităților de producție care vor genera noi locuri de muncă. De asemenea vom continua investițiile în dezvoltarea competențelor profesionale ale angajaților Biofarm”, a precizat directorul general al companiei.
Activitatea companiei se concentrează cu precădere pe piața internă. Din activitatea de export se realizează aproximativ 2% din cifra de afaceri anuală.
”Pentru viitor ne dorim să creștem vânzările atât pe piața internă, cât și să creștem procentul generat de activitatea de export”, a menționat el.
Biofarm realizează exporturi în Cehia, Ungaria, Cipru, Lituania, Malta, Moldova, Georgia, Rusia, Ucraina, Kîrgîzstan, Azerbaidjan, Irak.
”Pentru perioada viitoare ne dorim să intensificăm activitatea de export și să realizăm creșteri semnificative atât pe piețele pe care activăm în acest moment cât și să dezvoltăm activitatea de export în noi teritorii”, a declarat Vicol.
Biofarm activează cu precădere pe piața CHC, unde are o cotă de piata in valoare de 6%, iar în unități ocupă locul 2 în piața de CHC, cu o cotă de piață de 8%.
”Unul din obiectivele Biofarm în 2020 este și creșterea cotei de piață”, a subliniat acesta.