Asociația Colegiul Pacienților transmite că, în ultimele săptămâni, a primit sute de sesizări telefonice din partea populației referitor la comunicarea defectuoasă a instituțiilor statului (DSP-uri, Grupul de Comunicare Strategică, Ministerul Sănătății) cu privire la circuite și proceduri punctuale pentru persoanele infectate cu COVID 19.
Organizația arată că, în acest moment, românii se pierd într-un labirint al site-urilor guvernamentale și, din lipsă de informații structurate, aglomerează liniile telefonice ale DSP-urilor.
Din păcate, Direcțiile de Sănătate Publică nu răspund la telefon cu zilele sau direcționează oamenii către medicii de familie, iar medicii de familie la rândul lor îi sfătuiesc să sune la DSP-uri. Oamenii sunt dezorientați și panicați pentru că nu există circuite clare, nu știu ce trebuie să facă, nu primesc răspunsuri de la autorități.
Asociația Colegiul Pacienților a încercat fără succes în cursul zilei de ieri să ia legătură cu DSP București și cu Ministerul Sănătății pentru a clarifica aceste aspecte. Am sunat de peste 10 ori la Ministerul Sănătății la numărul afișat pe site pentru relații cu publicul, precum și la DSP București dar, din păcate, nu au răspuns la telefon", arată sursa citată.
Potrivit organizației, lipsa informațiilor clare, simple, pe înțelesul tuturor și mesajele contradictorii date de autorități sădesc neîncredere și panică în rândul oamenilor. Aceste erori de comunicare ale actualilor decidenți arată lipsa unei culturi a comunicării guvernamentale, lipsa competențelor în ceea ce privește gestionarea și transmiterea informației către populație.
Asociația Colegiul Pacienților solicită Guvernului și Ministerului Sănătății să transmită urgent și public un ghid cu proceduri clare, punctuale pentru informarea populației și prevenirea răspândirii Covid 19.