EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!
scris 9 dec 2024

Lanțul de cafenele Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, care propune o combinație între coffee shop, bistro și restaurant, fondat de omul de afaceri Octavian Muntean, se va extinde cu încă cel puțin trei unități noi în 2025, atât în București, cât și în alte orașe din țară, conform informațiilor Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Manufaktura a făcut primul pas în afara Bucureștiului în 2018, în Timișoara, însă a închis cele două cafenele de acolo ca rezultat al efectului pandemiei asupra afacerii. Acum, compania reia extinderea în afara Bucureștiului, fiind vizat într-o primă fază Iașiul.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Digi și-a lansat în Spania serviciul TV, atacând concurența cu un preț low-cost CITEȘTE ȘI FOTO Digi și-a lansat în Spania serviciul TV, atacând concurența cu un preț low-cost

În prezent, Manufaktura are 8 locații în București, sub două formate - Manufaktura The Coffee Shop și Manufaktura The Coffe Shop Restaurant – dar și un pop-up store, integrat în Casual Bistro-ul din concept store Mega Image Băneasa.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

„Pentru anul viitor avem planificate trei deschideri confirmate cu Prime Kapital și mai avem și alte negocieri cu alți mari dezvoltatori. O deschidere este în Iași Mall Moldova și două în București, în DN1 Value Center și Militari Shopping Center. Focusul este însă pe București, dar avem discuții și pentru extinderi în alte orașe.

Ne propunem să lansăm și proiectul de franciză în 2025. Noi, în principiu, nu ne grăbim. Strategia noastră este mai degrabă o strategie a pașilor mărunți, creștem organic și nu ne vom arunca într-o expansiune rapidă și fără a avea un plan bine definit.

FOTO Livratorii din România ai Glovo, Tazz, Bolt, Bringo au fost duși la un curs de educație și siguranță rutieră CITEȘTE ȘI FOTO Livratorii din România ai Glovo, Tazz, Bolt, Bringo au fost duși la un curs de educație și siguranță rutieră

Bineînțeles că vizăm orașele mari în primul rând, pentru că poziționarea noastră este în segmentul de cafenele și locații premium, dar noi nu suntem doar o cafenea. Încercăm să acoperim toate cele trei momente principale de consum ale zilei, adică micul dejun, prânzul și cina și firul roșu este, bineînțeles, cafeaua, care trece prin toate aceste trei momente de consum”, spune, pentru Profit.ro, Octavian Muntean, fondatorul Manufaktura, adăugând că următoarele trei unități vor fi deschise sub formatul The CoffeeShop.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

Bugetul de investiții pentru anul 2025 este estimat la circa 2 milioane de euro, bani care vor merge atât în deschiderea de noi unități, cât și în renovarea celor actuale.

„Unele din locațiile actuale le vom remodela și renova începând cu anul viitor”, subliniază antreprenorul.

Compania se axează în principal pe deschideri de locații în centrele comerciale și în clădirile de birouri.

Înțelegere - VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, își va alimenta uzina cu energie regenerabilă, pregătind și un parc solar CITEȘTE ȘI Înțelegere - VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, își va alimenta uzina cu energie regenerabilă, pregătind și un parc solar

„Noi știm să facem business-ul nostru în centrele comerciale foarte bine, dar nu excludem nici spațiile stradale. Momentan mai avem de acoperit în zona aceasta de centre comerciale și clădiri de birouri”, precizează acesta.

„În București putem să extindem conceptul la 30-40 de locații. Este loc de dezvoltare.

Și la nivel național, putem trece de 100 locații ușor. Dar noi nu ne grăbim, vrem să facem lucrurile cu grijă, cu atenție, nu facem rabat la calitate. Pentru noi cel mai important aspect este oaspetele nostru și dorim ca expansiunea noastră să nu influențeze negativ nici produsul și nici calitatea serviciilor noatre, de aceea pentru noi "Produsul Perfect" și "Servirea Perfectă" sunt nenegociabile”, completează Octavian Muntean.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

Despre atragerea unui potențial investitor pentru a accelera expansiunea, Octavian Muntean afirmă că există discuții de mai mult timp, însă nu întotdeauna interesul investitorilor corespund cu viziunea și interesul lor.

„Momentan încă nu am găsit un investitor care ar fi pe aceeași lungime de undă cu noi, dar subiectul este deschis pentru discuție și nu ne grăbim. Pentru noi este important să avem o creștere organică, naturală, sănătoasă”, mai spune acesta.

EXCLUSIV FOTO Fratelli a semnat contractul pentru a veni în locul celebrului La Mama Ateneu, închis după 22 ani: Îl vom numi Casa Fratelli CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Fratelli a semnat contractul pentru a veni în locul celebrului La Mama Ateneu, închis după 22 ani: Îl vom numi Casa Fratelli

Pentru 2024, Octavian Muntean estimează o cifră de afaceri de circa 4,6 milioane de euro, în creștere față de 2023, când compania a înregistrat un rulaj de aproape 3,8 milioane de euro, iar pentru 2025 preconizează o creștere a vânzărilor cu 20-25% fără deschiderile noi, iar cu noile deschideri creșterea poate fi chiar și de 50%, în funcție de când se vor deschide noile cafenele. Profitabilitatea în 2024 se va situa la circa 3%.

„Foarte multă lume are impresia că antreprenorii din HoReCa stau pe "saci cu bani". Este foarte ușor să calculezi profitul, adaosul altora, dar ar fi bine să calculeze și costurile altora. E o impresie falsă că în HoReCa se întâmplă lucrurile ușor. În realitate, este o muncă enormă în spate și profitabilitatea nu este atât de mare raportat la efort și riscuri”, afirmă antreprenorul.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

Chiriile reprezintă între 15 și 25% din cifra de afaceri, iar ideal ar fi ca acestea să reprezinte între 10 și 15%, mai adaugă el.

Circa 60% din cifra de afaceri a businessului e reprezentată de vânzarea de cafea.

EXCLUSIV Lanț de cafenele 100% robotizate, cu echipamente care redau la milimetru mișcările celor mai buni barista; proiect-pilot gândit pentru România de startup-ul care și-a propus să devină unicorn CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lanț de cafenele 100% robotizate, cu echipamente care redau la milimetru mișcările celor mai buni barista; proiect-pilot gândit pentru România de startup-ul care și-a propus să devină unicorn

„Crește foarte mult consumul de cafea „to go”. Circa 60% din consumul nostru de cafea e in-house, iar 40% „to go”. Pe tot lanțul cred că vindem peste 3.000 de cafele zilnic”, precizează fondatorul Manufaktura The Coffe Shop Restaurant.

Businessul Manufaktura este deținut de către Octavian Muntean, cu 82% din acțiuni și Robert Redeleanu, fostul CEO al UPC România, cu 18%. 

viewscnt
Afla mai multe despre
manufaktura
octavian muntean