Cristian Turculeț, director de operațiuni al platformei poloneze Rex Concepts, care se ocupă de expansiunea Burger King în România, observă o tendință la nivel global de creștere a segmentului de QSR (quick-service restaurant), nu doar pe plan local, care se datorează în primul rând dinamicii contextului actual.
Acesta precizează că oamenii au nevoie de produse de calitate, de viteză de servire, să fie informați corect despre produsul pe care îl cumpără și atunci, QSR-ul, într-adevăr, are un avantaj din acest punct de vedere.
“Discutăm despre posibilitatea de a lua masa în oraș între două întâlniri, într-o perioadă relativ scurtă de timp. Există un trend în acest sens, dar acesta nu afectează în mod special restaurantele tradiționale à la cart. Acolo segmentul de clienți este clar dedicat și oamenii își alocă mult mai mult timp înaintea unei vizite la un restaurant à la cart să-și organizeze această ieșire decât dinamica pe care o au în momentul în care se opresc la unul dintre restaurantele din segmentul QSR”, spune pentru Profit.ro Cristian Turculeț.
Consumatorii, continuă el, devin din ce în ce mai exigenti sau mai sofisticați și își doresc foarte mult să fie bine informați despre produse și despre felul în care își cheltuiesc banii în restaurante.
“Aș zice că există un mix de oportunități și de provocări atât acum, cât și în perioada care va urma”, afirmă acesta, menționând digitalizarea ca fiind o oportunitate acum pentru companii.
“Digitalizarea este definitorie atât acum, cât și probabil pentru următorii următorii ani. Clienții își doresc să ajungă sau să aibă canale prin care să poată să ajungă la produsele noastre, diferite de cele care sunt acum. Și aici evident, este o oportunitate”, precizează Cristian Turculeț.
O altă oportunitate, adaugă el, este acestă tendința a econsumatorilor de a se orienta și către produse de tip plant-based.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Marius Moldovan, Președinte Executiv Transilvania Investments, explică decizia surprinzătoare de a vinde Hotelul Orizont, emblemă a stațiunii PredealInflația și impredictibilitatea financiară sunt niște criterii care pot să ducă la o oarecare constrângere din punct de vedere al cheltuielilor în segmentul de QSR, completează Cristian Turculeț.
“Inflația pe care cu toții o resimțim clar poate să pună anumite opreliști din punct de vedere al anumitor bugete pe care consumatorii le au alocate pentru astfel de activități sau de de produse. Dar, cred că rolul nostru, ca și operator, este să găsim un echilibru cât mai corect între produsul pe care îl oferim și valoarea acestuia.
Din această perspectivă, este clar că efortul nostru este de a fi competitiv pe piața, a oferi produse care să poată să fie atât de o calitate ridicată, cât și într-o zonă de buget care să fie accesibil cele mai mari părți dintre consumatori”, explică acesta.
Directorul de operațiuni al Rex Concepts observă o creștere și a bonului mediu, care este generată atât de o dorință mai mare a clienților de a diversifica produsele pe care le cumpără, o ofertă care este așezată pe nevoia clienților, cât și de inflație, care influențează într-un fel sau altul valoare a bonului de la un an la celălalt.
“Încercăm să nu exagerăm în această direcție (n.red. creșterea prețurilor). Păstrăm un ritm și o strategie constantă vis-a-vis de politica de prețuri în așa fel încât raportul dintre ofertă și preț trebuie să fie unul cât mai corect.
CITEȘTE ȘI FOTO Cererea pentru reconectarea la viața autentică de la sat, în creștere cu 30%. Cât costă o astfel de experiențăEvident, inflația ne influențează și pe noi, încercăm să fim competitivi pe piață și să nu exagerăm în această direcție. Prețurile pe care le practicăm în momentul de față sunt în direct raport cu calitatea produselor pe care le oferim. Încercăm să fim cât să poate de competitivi în acest mediu”, mai spune acesta.
“Cred că este greu să facem o prognoză din punct de vedere al tendințelor din 2025. Sunt foarte multe elemente care ar putea să influențeze zona de business - inflație, transport, electricitate. Toate acestea, evident, contribuie la prețul final, dar la momentul acesta cred că este un pic prematur să ne gândim la cum va arăta piața și prețurile în 2025”, completează el.
Rețeaua Burger King a ajuns la 33 de restaurante pe plan local, ultimul fiind deschis recent în mall-ul Bucureștean Sun Plaza, dintre care 23 sunt operate de către platforma poloneză Rex Concepts, iar restul de către AmRest. Până la finalul anului, rețeaua va ajunge la 34 de restaurante la nivel național.
“O pondere covârșitoare din ceea ce avem la nivel de business și din produsele de care avem nevoie și din servicii sunt luate de pe piața din România, de la furnizori locali”, afirmă acesta.
CITEȘTE ȘI FOTO CONFIRMARE Marian Alecu a reluat investițiile în hoteluri, lansând la kilometrul zero al Bucureștiului una din cele mai luxoase unități boutique, cu fântână de peste 100 de ani. Primul client a fost un ministru germanProfit.ro a anunțat recent planurile de extindere pentru 2025 ale lanțului de restaurante cu servire rapidă Burger King.
“Cu siguranță există loc de dezvoltare. Eu sunt adeptul unei competiții sănătoase, pentru că în acest sens consumatorul este cel care câștigă. La final, el are posibilitatea să aleagă între servicii de calitate, între produse de calitate, să poate să-și creeze un brand față de care să aibă o apartenență mai mare. Și, din acest punct de vedere, o competiție sănătoasă este benefică atât pentru cei din mediul de business, cât în special pentru consumatori și, evident, pentru mediul general al afacerilor din România. Cred că există în continuare loc pentru o dezvoltare sănătoasă atât a noastră, cât și a competitorilor”, mai spune Cristian Turculeț.
Din cele 22 de restaurante operate de către Rex Concept, 19 sunt amplasate în shopping mall-uri, două sunt drive-thru-uri și un singur restaurant este stradal.
CITEȘTE ȘI Orange redeschide celebrul Palat al Telefoanelor - VIDEO“Companiile mari au alte bugete și alte forță de investiții, dar cred că există în momentul de față o zonă tradițională a restaurantelor din România, care are un număr de fani constant. Nu cred că industria de QSR, afectează în mod direct jucătorii locali.
Cred că sunt două chestiuni diferite, cred că sunt tipologii de business diferit și cred că diversitatea și calitatea serviciilor pe care o oferă fiecare dintre noi este factorul cel mai decisiv în alegerea finală a clienților. Nu aș vedea-o ca pe o competiție care să creeze sau să pună probleme foarte majore pieței locale din România”, mai precizează acesta.
În februarie 2023, Profit.ro a anunțat că platforma poloneză Rex Concepts - prin care firma poloneză de investiții McWin, noul francizat Burger King în Polonia, va dezvolta brandurile Burger King și Popeyes pe mai multe piețe din Europa de Est, inclusiv în România - l-a recrutat pe Cristian Turculeț pentru poziția de director de operațiuni.
CITEȘTE ȘI FOTO Fondatorul Fryday, concurent în România cu McDonald’s, KFC și Burger King: Nu există workaround-uri. Ori joci ca ei, ori stai acasă, ori nu te apuci de treaba asta. Jucătorii internaționali sunt prioritizați de mall-uri!El a fost anterior CEO la Sport Couture Group, Regional Director la Starbucks și CoManaging Director la AmRest, operatorul care a relansat business-ul Burger King pe piața din România, cum a anunțat atunci în premieră Profit.ro.
Firma poloneză de investiții McWin, noul francizat Burger King în Polonia, va dezvolta brandurile Burger King și Popeyes pe mai multe piețe din Europa de Est, inclusiv în România, cu ținta de a deschide 600 de restaurante în următorii 10 ani.
McWin și Restaurants Brands International (RBI), proprietarul lanțurilor de restaurante de tip fast-food Burger King, Popeyes și Tim Hortons, au semnat acorduri de franciză principală și de dezvoltare pentru Burger King și Popeyes în Polonia, România și Cehia.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Spartan pregătește o extindere agresivă, inclusiv în străinătate, după ce a fost vândut: Unul din planuri - 20 de restaurante în Spania și 10 în UK cu cel care dezvoltă Decathlon și Auchan. "De acum va veni Spartan mai aproape de tine."Cum a anunțat în premieră Profit.ro, lanțul Popeyes a fost lansat în România la începutul anului 2022.
Noile acorduri vin la câteva luni după ce McWin a încheiat un contract de master franciză pentru Burger King în Polonia, în urma achiziției companiei locale Burger King (BK) SEE. McWin s-a angajat să deschidă peste 200 de restaurante Burger King în Polonia.
McWin este condusă de Henry McGovern, fondatorul AmRest Holdings, și de Steven K. Winegar, acționar și director executiv al Zena Group și fondator al Restauravia Grupo Empresarial.
Dezvoltatorul de restaurante AmRest este cel care a relansat business-ul Burger King pe piața din România, cum a anunțat în premieră Profit.ro.
AmRest, cel mai mare operator de restaurante multi-brand tip franciză din Europa, operează, printre altele, lanțurile KFC, Pizza Hut și Starbucks.
Înființat în 1954, Burger King este al doilea cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din lume.