Transelectrica a anulat o megalicitație strategică de 244 milioane lei respingând oferta propriei filiale SMART SA, singura depusă

Transelectrica a anulat o megalicitație strategică de 244 milioane lei respingând oferta propriei filiale SMART SA, singura depusă
scris 18 apr 2017

Transelectrica, operatorul sistemului național de transport al energiei electrice, controlat de stat prin Ministerul Economiei cu peste 58% din acțiuni, a anulat o licitație pentru servicii și lucrări strategice la instalațiile din gestiunea sa în valoare estimată de peste 244 milioane lei cu tot cu TVA lansată în noiembrie anul trecut, la care a primit o singură ofertă, depusă de filiala sa de mentenanță, SMART SA, ofertă declarată neconformă.

"Oferta depusă de SMART SA se declară neconfirmă și se respinge", a anunțat Transelectrica. Contractul ar fi avut o durată de 3 ani.

Urmărește-ne și pe Google News

Operatorul sistemului energetic național invocă în argumentarea deciziei sale mai multe prevederi ale legislației în vigoare privind achizițiile publice sectoriale.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Astfel, potrivit sursei citate, oferta SMART SA a fost declarată neconformă și inacceptabilă pentru că filiala Transelectrica a modificat conținutul propunerilor sale tehnică și financiară inițiale și nu a fost de acord cu corectarea erorilor aritmetice din propunerea financiară.

DOCUMENT Conducerea Parlamentului discută astăzi revocarea șefului ASF, Mișu Negrițoiu CITEȘTE ȘI DOCUMENT Conducerea Parlamentului discută astăzi revocarea șefului ASF, Mișu Negrițoiu

Alt motiv de respingere a fost faptul că propunerea financiară nu a fot corelată cu elementele propunerii tehnice, ceea ce ar fi putut conduce la executarea defectuoasă a contractului sau ar fi constituit o abatere de la legislația incidentă.

Transelectrica a mai apreciat că oferta depusă de SMART SA se încadrează și în prevederea din Legea achizițiilor sectoriale potrivit căreia "Oferta este considerată neconformă dacă este lipsită de relevanță față de obiectul contractului, neputând în mod evident satisface, fără modificări substanțiale, necesitățile și cerințele entității contractante indicate în documentele achiziției, inclusiv în situația în care oferta nu respectă specificațiile tehnice și/sau condițiile financiare".

Filiala SMART SA, deținută de Transelectrica, cu circa 70% din acțiuni, și de Ministerul Economiei (30%), este specializată lucrări de mentenanță în beneficiul operatorului sistemului energetic național, fiind principalul contractor al acestuia.

Contractul scos la licitație de Transelectrica includea trei categorii de servicii și lucrări. Transelectrica vroia servicii și lucrări speciale, cu impact major asupra siguranței în funcționare a rețelei de transport a energiei, respectiv servicii și lucrări "cu caracter de urgență și bazate pe tehnologii speciale, unicat, de mare complexitate, care presupun de regulă intervenția cu personal cu experiență, deținător al autorizărilor/certificărilor necesare și necesită asigurarea unei dotări corespunzătoare cu materiale, mijloace de transport, utilaje speciale etc".

Bulgaria a fost vizitată de Paște de 170.000 de turiști străini CITEȘTE ȘI Bulgaria a fost vizitată de Paște de 170.000 de turiști străini

În contract erau incluse și servicii și lucrări de mentenanță corectivă, care se efectuează în scopul readucerii ansamblurilor funcționale și componentelor acestora în starea de a-și putea îndeplini funcțiile pentru care au fost proiectate după producerea unui defect sau după o întrerupere voită, atunci când este iminentă producerea unui defect a cărui apariție nu a putut fi prevăzută. Acest tip de mentenanță este constituit în principal din intervenții accidentale și reparații curente.

Transelectrica intenționa să achiziționeze și servicii și lucrări de mentenanță preventivă minoră, constând în acțiuni de mică amploare, planificate de regulă la intervale de timp date, care constau, în principal, în control vizual, control periodic, revizii tehnice, precum și de restabilire a condițiilor normale de funcționare a instalațiilor.

Prestatorul trebuia să garanteze calitatea serviciilor și lucrărilor efectuate pe o perioadă de 2 ani pentru montări și demontări de unități de transformare și bobine de compensare, tratări de izolație și înlocuiri de aparataj necorespunzător cu echipamente noi și pe o perioadă de 1 an pentru restul prestațiilor prevăzute în contract. "Scopul serviciilor și lucrărilor strategice este menținerea în stare normală de funcționare și în condiții de siguranță a instalațiilor energetice din gestiunea Transelectrica SA", se preciza în caietul de sarcini al procedurii de achiziție

Filiala SMART SA a Transelectrica a înregistrat în primele 6 luni ale anului trecut pierderi de 5,03 milioane lei, mai mult decât triple comparativ cu intervalul similar din 2015, cifra de afaceri a companiei scăzând cu 26,5% față de primul semestru din anul anterior, la 32,26 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
transelectrica
smart sa
ots
operatorul sistemului energetic national
ministerul economiei
reteaua electrica de transport
mentenanta retea electrica