Țările Uniunii Europene iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanților poluanți pentru aviație, deoarece urmăresc un progres în ceea ce privește reformele fiscale care au fost negociate de ani de zile fără rezultat, arată un proiect de document văzut de Reuters.
Comisia Europeană a propus o revizuire a normelor privind impozitarea energiei în 2021 pentru a le face mai ecologice, inclusiv prin introducerea treptată a taxelor pe carburanți pentru zboruri în cadrul blocului de 27 de țări, care scapă în prezent de taxele la nivelul UE, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După ce țările nu au putut cădea de acord asupra propunerilor anterioare care ar introduce o cotă minimă de impozitare a UE pentru combustibilul pentru avioane începând cu 2028, ele iau în considerare acum scutirea de aceste taxe atât a combustibililor pentru aviație, cât și a celor maritimi pentru încă 20 de ani, arată un proiect de compromis.
”Deoarece în prezent nu există suficient combustibil alternativ durabil (SAF) pe piață, impozitarea combustibililor de aviație ar duce la creșteri ale prețurilor biletelor de avion și nu la o trecere generală de la combustibilii fosili la SAF”, se arată în document.
Doar aeronavele mici, cu maximum 19 locuri și bărcile folosite pentru ”navigația privată de agrement” s-ar confrunta cu taxe minime ale UE înainte de expirarea celor 20 de ani, se arată în comunicat.
Pentru alte aeronave și nave, țările pot introduce taxe naționale dacă doresc - dar nu sunt obligate.
În conformitate cu proiectul de compromis, țările UE vor reconsidera în 15 ani dacă să înceapă aplicarea cotelor minime de impozitare ale UE pentru aviație și combustibil maritim, odată ce scutirea de 20 de ani se încheie.
Alți combustibili, cum ar fi benzina folosită în mașini, precum și electricitatea, se confruntă deja cu cote minime de impozitare în UE.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Lanț olandez de magazine cu discount a intrat în RomâniaCompromisul a fost elaborat de Ungaria, care deține președinția rotativă a UE și, prin urmare, conduce negocierile între țările UE până la sfârșitul anului.
Un purtător de cuvânt al reprezentanței Ungariei în UE nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Diplomații țărilor UE vor discuta propunerea în cursul acestei luni.
Schimbarea politicii fiscale a UE este extrem de dificilă, deoarece necesită aprobarea unanimă din partea țărilor UE - ceea ce înseamnă că orice guvern o poate bloca.
Activiștii pentru schimbările climatice, care au cerut de multă vreme încetarea scutirea fiscală a UE pentru combustibilul pentru avioane, au spus că o întârziere de 20 de ani ar fi în contradicție cu obiectivul UE de a atinge emisiile nete zero până în 2050.
”Până când această taxă va intra în vigoare, lumea ar trebui să fi atins neutralitatea climatică”, a declarat Jo Dardenne, director de aviație la grupul non-profit Transport & Environment.