Tarifele operațiunilor cu țiței și produse petroliere prestate de operatorul de transport și depozitare Oil Terminal Constanța vor fi majorate cu 8,5%, potrivit unui proiect de ordin al Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM).
Ultima modificare a tarifelor respective a fost în noiembrie 2016.
Compania a solicitat inițial ANRM, în martie, majorarea cu 8,32% a tarifelor, pe care a justificat-o prin creșterea cu 7,87% a costurilor cu energia electrică și cu 5% a celor de personal, precum și prin avansul cheltuielilor de amortizare, urmare a unei reevaluări a activelor, și prin sporirea costului îndatorării pentru finanțarea obiectivelor de investiții care aparțin domeniutui public at statului.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul a modificat legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la DamenUlterior, luna aceasta, Oil Terminal și-a actualizat solicitarea și a cerut majorarea cu 9,73% a tarifelor, din cauza creșterii de costuri determinată de rata inflației din perioada ianuarie-mai 2018. Inflația anuală a urcat în mai anul acesta la 5,41%, cel mai înalt nivel din februarie 2013, când a fost 5,65%, și, potrivit companiei, a determinat în primele 5 luni ale anului scumpirea cu 17% a gazelor naturale utilizate de Oil Terminal, cu 9,5% a apei și cu 5,6% a electricității.
Potrivit proiectului de ordin citat, ANRM are în vedere aprobarea unei majorări cu 8,5% a tarifelor practicate de Oil Terminal.
Oil Terminal Constanța are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi și este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide și alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export și tranzit.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Regulile pentru aplicarea GDPR au fost promulgate. Partidele, organizațiile minorităților și ONG-urile - scutite de obligația consimțământului persoanei la prelucrarea datelor. Condițiile în care angajatorii își mai pot monitoriza angajațiiCompania, controlată de Ministerul Energiei cu aprope 60% din acțiuni, a terminat primul trimestru al anului cu un profit net insignifiant, de doar circa 17.000 lei, în scădere cu 99,7% față de cel de de 6,77 milioane lei din perioada similară din 2017. Rezultatul din T1 2018 se datorează creșterii cu aproape 16% a cheltuielilor, la 33,94 milioane lei, și reducerii cu 7,4% a veniturilor, la 34,12 milioane lei. "Comparativ cu nivelul realizat la 31.03.2017, cifra de afaceri a scăzut la 31.03.2018 de la 36,7 milioane lei la 33,8 milioane lei, ca urmare a diminuării cu 33% a veniturilor din depozitare (4,9 milioane lei)", a transmis Oil Terminal Bursei de Valori București.
În decembrie 2017, ANAF a revocat autorizația de antrepozit fiscal a Oil Terminal. Compania a contestat decizia Fiscului în justiție, iar pe 15 martie a obținut suspendarea acesteia, până la pronunțarea instanței de fond. Sentința nu a fost definitivă. În depozitele de țiței, carburanți sau alte produse petroliere care au statutul de antrepozite fiscale, produsele respective pot fi depozitate și, totodată, transportate de la un antrepozit la altul în interiorul UE fără plata accizelor.
Principalii competitori pe piață internă ai Oil Terminal sunt terminalul din Portul Midia exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galați, Frial SA Constanța și Minmetal SA Constanța.