Retailerul Auchan România, aflat recent în atenția publică prin demersul de automatizare a caselor de marcat, intră pe piața de energie electrică.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Compania, cu rulaj anual de peste 6 miliarde de lei în 2021, potrivit celor mai recente date publice disponibile, și-a înființat o subsidiară controlată integral, cu domeniu principal de activitate ″Producția, transportul și distribuția energiei electrice″ și obiect principal de activitate ″Comercializarea energiei electrice″.
Administrator al noii firme, Auchan Renewable Energy, este chiar CEO-ul Auchan România, Ionuț Ardeleanu, conform datelor analizate de Profit.ro.
În noiembrie anul trecut, Auchan România anunța că a luat măsuri de scădere a consumului de energie cu 20%, în contextul scumpirilor galopante la electricitate, care s-au transmis și în creșterea prețurilor la alimente.
″Măsura cea mai vizibilă este reducerea nivelului de iluminare din magazine, parcări subterane și supraterane, acesta fiind oprit sau redus la minim pe timpul nopții, astfel încât activitatea să nu fie afectată. După încheierea programului de lucru, siglele, totemurile și climatizarea din magazine și spațiile administrative sunt, la rândul lor, închise în totalitate, iar în anumite zone au fost montate sisteme de senzori.
Retailerul are în plan o serie de noi investiții în schimbarea centralelor de frig cu cele pe o tehnologie CO2, având deja peste 25 de magazine finalizate în prezent, alte 5 fiind programate pentru anul 2023, precum și în sisteme HVAC care să asigure un consum redus de energie, dar și alte parteneriate menite să contribuie la o mai mare eficiență energetică. De asemenea, compania vizează creșterea procentului iluminatului cu LED la 100%, precum și investiții în panouri solare pentru platformele logistice și magazine″, transmitea atunci compania.