Clienții casnici care nu au schimbat contractul vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor lor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat, potrivit unui comunicat al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE).
ANRE a aprobat ordinul în ședința Comitetului de reglementare de miercuri.
"Astfel, clienții vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puțin până la data de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, și vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică", susțin reprezentanții ANRE.
CITEȘTE ȘI European Food&Drink pășește în 2021 fără datorii la bugetele de stat. Contribuții achitate în ultimul an de peste 110 milioane de euroDetalii despre noul sistem au fost prezentate de Profit.ro AICI. Există o nuanță - furnizorii nu sunt obligați să acorde o reducere comercială, având în vedere specificul unei piețe libere, ci doar au la îndemână această posibilitate, autoritățile spunând însă că urmeazăă ca fiecare companie să anunțe singură că va acorda această reducere și să și-o asume implicit.
Totodată, Ordinul ANRE nr. 5/2021 simplifică procesul de contractare și informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să poată decide în cunoștință de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii.
CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi onlineÎn același timp, sunt prevăzute obligații suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanță de informare a clienților casnici, respectiv de a transmite, o dată cu fiecare factură emisă până la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum și un formular de selecție ofertă.
Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare.
CITEȘTE ȘI 9695 lansează în România primul card de asistență rutieră destinat automobilelor 100% electricePrin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurențială optimă, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligație contractuală pentru ambele părți. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat și semnat de către client.
Ulterior, furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii formularului de selecție completat, să transmită clientului final, o dată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin această facilitate oferită clienților casnici, se simplifică procesul de contractare și se evită deplasările clienților și aglomerația de la centrele de relații cu publicul ale furnizorilor.
Precizăm că în noul ordin obligația de informare a clienților privind procesul de liberalizare este mai bine structurată, iar furnizorii de ultimă instanță au obligația să o transmită o dată cu fiecare factură trimisă pe tot parcursul anului 2021.
CITEȘTE ȘI Implicarea este parte din ADN-ul Starbucks România"Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanță, precum și simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condițiile impuse de contextul pandemic actual, și pentru ca procesul să se desfășoare în beneficiul consumatorului final", se mai arată în comunicat.
În elaborarea ordinului, au fost identificate soluțiile în acord cu legislația națională și europeană prin care se oferă clienților casnici o perioadă mai lungă de tranziție de la serviciul universal la piața concurențială concomitent cu creșterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare.
CITEȘTE ȘI Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențialăÎn vederea facilitării procesului de schimbare a furnizorului de energie de către consumatorul final și optimizării procesului operațional, ANRE are în derulare proiectul "Dezvoltarea capacității instituționale a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru simplificarea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale", cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Astfel, prin implementarea proiectului se vor putea îndeplini noile cerințe europene care prevăd ca până în anul 2026 procesul tehnic de schimbare a furnizorului să se finalizeze în 24 de ore.