Rompetrol Rafinare intenționează să-și majoreze livrările de benzină și motorină pe piața internă, prin relocarea unor volume destinate în prezent exportului, însă se confruntă cu problema capacităților logistice limitate în spațiile de depozitare din incinta rafinăriei Petromidia și în rampele sale feroviare de încărcare, potrivit unui document al companiei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În aceste condiții, compania vrea să înceapă să efectueze livrări pe piața internă și din terminalul petrolier din portul Constanța al companiei de stat Oil Terminal, companie care urmează să presteze serviciul de depozitare a cantităților de carburanți care urmează să fie livrate în beneficiul Rompetrol.
Compania vorbește în document, ca perspectivă, despre "creșterea volumelor de livrări interne totale ale societății, către importatorii și revânzătorii actuali (însemnând relocarea parțială a volumelor actuale de la export către intern), vânzarea de produse petroliere urmând a se face de către societate direct din terminalul petrolier către piața internă, cu beneficii față de vânzările la export".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, statutul de antrepozit fiscal autorizat al rafinăriei Petromidia reprezintă singura cerință legală pe care Rompetrol Rafinare este obligată să o îndeplinească, în condițiile în care transferul efectiv al dreptului de proprietate asupra benzinei și motorinei vândute angro se face la poarta rafinăriei.
"În contextul desfășurării activității în cadrul terminalului petrolier din Portul Constanța, pe care Rompetrol Rafinare SA intenționează să o realizeze în perioada următoare, situație în care livrările vor avea loc în afara antrepozitului fiscal de producție, devin incidente dispozițiile Ordinului ANAF 3236/2018 cu modificările ulterioare. Întrucât în terminalul petrolier din Portul Constanța depozitarea produselor petroliere nu o va realiza societatea Rompetrol Rafinare SA, ci va fi un serviciu prestat în beneficiul nostru de către Oil Terminal SA, am făcut demersuri și suntem în curs de obținere a înregistrării societății ca operator ce comercializează în sistem angro benzină și motorină, dar fără depozitare, urmând procedura de înregistrare anexată acestui ordin", se arată în documentul citat.
Rompetrol Rafinare vrea să își înființeze și un sediu secundar în incinta Oil Terminal, închiriind deja un spațiu acolo.
CITEȘTE ȘI Decizie: articole de unică folosință din plastic, precum paie, farfurii, bețișoare - interziseOrdinul, emis de fostul șef ANAF Ionuț Mișa, a fost invalidat în instanță în vara lui 2018, însă acesta a emis ulterior unul similar în decembrie. Era astfel stabilit în continuare că atestatele firmelor distribuitoare de produse energetice în regim angro vor fi anulate dacă acestea nu dispun de depozite, iar procedura de reautorizare era una extrem de restrictivă.
"Problema care riscă să blocheze nu numai instanțele (sunt sute de procese), dar și campania agricolă de primavară care stă să înceapă... Sub semnătura domnului Mișa, omul care vărsa lacrimi pe la televiziuni de cât de mult își iubește țara, vedem cum păpușarii insistă să curețe o piață de miliarde de concurență prin metode care țin mai degrabă de statele mafiote/totalitare decât de statul drept (bine însă că mai avem instanțe!). Chiar dacă instanțele au suspendat primul ordin (OPANAF 1.960), chiar dacă instanțele au constatat că și cel de al doilea (OPANAF 3.236) era suspendat de drept (normal, pentru că avea același text cu primul, ce fusese deja suspendat pe motiv de nelegalitate), opanafu' rezistă ... Prietenii știu de ce!", scria în februarie, într-o postare pe Facebook, avocatul Gabriel Biriș.
CITEȘTE ȘI Primul mesaj al lui Radu Mazăre: De 4 ani nu mai dau declarații. Am făcut pușcărie în Madagascar, în genunchi și cu mâinile la ceafă, fără paturi și toaleteȘi Oil Terminal a avertizat că ordinul va duce la scăderea cifrei sale de afaceri.
"(...) urmare a intrarii in vigoare a Ordinului nr. 3236/27.12.2018 emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală, s-au modificat conditiile de autorizare a comerciantilor de produse petroliere, iar o parte dintre clienții Oil Terminal nu vor putea îndeplini noile condițiile tehnice de reautorizare impuse de acest ordin. Astfel, atestatele de comercializare ale operatorilor economici, inclusiv cei care încărcau produse energetice în autocisterne pe bază de contract de prestări servicii la Oil Terminal SA, își pierd valabilitatea incepand cu data de 31.01.2019. Începând cu data de 01.02.2019, activitatea de încărcare motorină la autocisterne în Oil Terminal SA se va reduce substanțial, conducând la o scădere a veniturilor cu 3-4% din cifra de afaceri", transmitea compania Bursei de Valori București în 11 ianuarie 2019.
În martie, urmare a acțiunilor în instanță și a protestelor micilor comercianți de carburanți, ANAF a dat ordinul nr. 508/2019 de modificare a ordinului nr. 3236/2018, care a eliminat obligația firmelor care comercializează produse energetice în sistem angro de a deține spații de depozitare pentru acestea, precum și formalitățile aferente recepționării și livrării produselor energetice în și din aceste spații.
”Mă bucur că noua conducere a ANAF a înțeles importanța unei atitudini corecte față de mediul de afaceri și și-a asumat eliminarea acestui obstacol din fața competiției loiale pe piața produselor energetice. Această abordare respectă angajamentul meu pentru încurajarea dezvoltării mediului de afaceri autohton și reprezintă o premisă importantă pentru succesul modernizării și eficientizării activității ANAF. Rolul statului este de a încuraja mediul de afaceri și de a le crea condițiile pentru un comportament corect. Iar, dacă sunt identificate derapaje, intervenția statului trebuie să fie punctuală, proporțională și adecvată nivelului riscului identificat, fără afectarea activității tuturor participanților la piață”, declara la acel moment ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.
CITEȘTE ȘI Cel puțin șapte țări europene și instituții europene vizate de fișarea Monsanto, anunță BayerGrupul Rompetrol, proprietarul rafinăriilor Petromidia și Vega, controlat de KMG International, divizia înregistrată în Olanda a gigantului petrolier kazah de stat KazMunayGas, și-a majorat de 3,7 ori pierderile în primul trimestru al anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, rezultatul net negativ consolidat crescând de la 3,779 la 14,045 milioane dolari, iar marja acestuia înrăutățindu-se de la -0,4% la -1,6%. Cifra de afaceri brută a grupului a scăzut cu 6%, la 1,13 miliarde dolari, iar profitul operațional EBITDA s-a comprimat cu 50%, la 17,163 milioane dolari.
"Rezultatele consolidate ale companiei, în ceea ce privește EBITDA și rezultatul net, au fost afectate de volatilitatea ridicată a mediului de piață al petrolului și gazelor naturale în perioada respectivă, determinând în principal o presiune semnificativă asupra marjelor brute de rafinare în trimestrul I 2019, scăzând substanțial față de referința comparativă a perioadei similare din 2018 (35,1 dolari/tonă, comparativ cu 44,5 dolari/tonă în trimestrul I 2018)", a transmis Rompetrol.
În prezent, KMG International, divizia înregistrată în Olanda a gigantului petrolier kazah de stat KazMunayGas, deține direct 48,11% din Rompetrol Rafinare, operatorul Petromidia, în timp ce Ministerul Energiei are un pachet de 44,69% din acțiunile companiei. Rompetrol Financial Group și Rompetrol Well Services, ambele controlate de KMG International, dețin participații de 6,7405%, respectiv 0,0498% din capitalul RRC.