Profitul net al grupului rus s-a ridicat la 3,4 miliarde euro (352,5 miliarde de ruble) în scădere cu 14,15% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, informează publicația economică Kommersant.
Veniturile companiei s-au ridicat la 1,9 trilioane de ruble (-8% față de anul precedent), EBITDA a fost de 380,4 miliarde de ruble (-15,9% față de aceeași perioadă a anului trecut), iar profitul brut a fost de 518,6 miliarde de ruble (-1,3% față de anul precedent).
Pe 27 octombrie, reprezentanții LUKOIL au anunțat vânzarea companiei care deține activele sale din străinătate, Lukoil International GmbH, ca urmare a impunerii de sancțiuni din partea SUA.
Două zile mai târziu, compania a anunțat că a acceptat o ofertă din partea traderului Gunvor.
Cumpărătorul ar putea achiziționa LUKOIL International GmbH, cu active în valoare de peste 19 miliarde de euro, printre care inclusiv traderul.Litasco, care deține rafinăria Petrotel și 320 de benzinării în România.
Motivul pentru care Lukoil a fost nevoită practic să-și ofere activele din străinătate spre administrare Gunvor, cel puțin până la finalizarea posibilei tranzacții, este că efectele sancțiunilor americane au început să simtă.
Așa cum preciza Profit.ro, România ar putea fi afectată prin ricoșeu de eventualele probleme pe care Litasco le-ar avea cu sistemul bancar elvețian sau cu trader-ii de la care cumpără materii prime, și care ar putea activa pe piața americană (pentru a putea fi sancționați).
Iar acestea au început să apară. Bloomberg relatează, pe surse, că LItasco SA resimte deja impactul sancțiunilor, fiind evitată de bănci și alți traderi, în timp ce angajații iau în considerare demisia.
Litasco nu a răspuns solicitărilor de comentarii făcute prin telefon și e-mail.
Bloomberg precizează că, deși Litasco nu a fost menționată explicit nici în declarațiile privind sancțiunile din octombrie ale SUA, nici în cele din Regatul Unit, legăturile sale cu Lukoil o fac să fie victimă noilor sancțiuni.
Sancțiunile recente din SUA și Marea Britanie au afectat operațiunile de plată și transport maritim ale Litasco, iar băncile nu vor colabora cu compania, potrivit unei persoane familiarizate cu situația, citată de Bloomberg. Accesul la scrisorile de credit - garanții ale plății unui cumpărător către un vânzător - a fost restricționat, a precizat sursa Bloomberg.
Într-un document de licitație consultat de Bloomberg News, egiptenii de la EGPC au precizat că nu vor accepta cargouri cu benzină de la Litasco sau Lukoil.













