Profitul net al companiei de stat Conpet Ploiești, operatorul concesionar al sistemului național de conducte de transport al țițeiului și produselor petroliere, a scăzut cu peste 20% anul trecut, la 59,46 milioane lei, în principal din cauza creșterii cheltuielilor de personal în urma încheierii unui nou contract colectiv de muncă în toamna lui 2017, care a majorat salariul minim pe companie, ceea ce a compensat creșterea tarifelor reglementate practicate de Conpet.
Practic, s-a repetat situația înregistrată în primele 9 luni din 2018. Conpet nu a precizat de la cât la cât a fost majorat respectivul salariu minim.
"Comparativ cu anul 2017, EBITDA este în scădere cu 14,3%, de la 127,529 milioane lei în anul 2017 la 109,336 milioane lei în anul 2018. Scăderea a fost generată de creșterea cheltuielilor cu personalul, urmare a aplicării noului Contract colectiv de muncă încheiat în septembrie 2017", se arată în raportul preliminar al Conpet pe 2018.
CITEȘTE ȘI Erste Group, profit net record de 1,8 miliarde de euro în 2018, în creștere cu 36%. România, în topul creșterii profitabilitățiiCheltuielile de personal ale Conpet au crescut cu peste 25% în 2018, la 140,29 milioane lei.
"Profitul din exploatare realizat în anul 2018, de 64,834 milioane lei, a înregistrat o scădere de 18,221 milioane lei (21,9%), față de 2017, în principal datorită creșterii cheltuielilor cu personalul. Cheltuielile de exploatare realizate în anul 2018, în sumă de 353,601 milioane lei, înregistrează o creștere de 7,8% față de cele înregistrate în anul 2017, în principal datorită creșterii cheltuielilor de personal și a cheltuielilor cu provizioanele constituite pentru beneficiile angajaților (concedii de odihnă și participarea salariaților la profit)", precizează Conpet.
Cifra de afaceri a companiei a avansat ușor anul trecut, cu 2,2%, la 385,14 milioane lei. Cantitatea totală de țiței și produse petroliere transportată a crescut marginal, cu 0,5%, la 6,855 milioane tone, cea aferentă producției interne, aparținând OMV Petrom, chiar scăzând ușor, cu 1,6%, la 3,493 milioane tone.
CITEȘTE ȘI Subway, cel mai mare lanț american de restaurante fast-food, anunță extinderea în România cu restaurante tip Fresh Forward DecorÎn vara anului trecut, ANRM a aprobat majorarea tarifelor reglementate de transport practicate de Conpet, cel pentru transportul țițeiului de producție internă crescând cu aproape 6%. Mai mult, pentru transportul de cantități din import la rafinăria Petromidia, tariful a crescut de la 8 lei/tonă la 27 lei/tonă pentru tranșa mai mică de 120.000 tone/lună și de la 7,33 lei/tonă la 24,74 lei/tonă pentru tranșa mai mare de 120.000 tone/lună.
Tarifele pentru Petromidia urmează să fie înjumătățite în curând de către ANRM, la 14 lei/tonă pentru cantități mai mici de 120.000 tone/lună și 12 lei/tonă pentru cele peste acest nivel, după ce Rompetrol s-a angajat prin contract să-și tripleze transporturile de marfă efectuate prin intermediul Conpet, de la circa 40.000 de tone anul trecut la 120.000 de tone în 2019.
Conpet a realizat în 2018 investiții în valoare de 69,47 milioane lei, reprezentând un grad de îndeplinire de 91% a programului pe anul trecut. În 2017, investițiile companiei s-au cifrat la 49,19 milioane lei (program îndeplinit în proporție de 77%).
Acționarul majoritar al Conpet este Ministerul Energiei, care deține 58,71% din acțiunile companiei.