Profitul net al companiei de stat Conpet Ploiești, operatorul concesionar al sistemului național de conducte de transport al țițeiului și produselor petroliere, a scăzut cu peste 20% anul trecut, la 59,46 milioane lei, în principal din cauza creșterii cheltuielilor de personal în urma încheierii unui nou contract colectiv de muncă în toamna lui 2017, care a majorat salariul minim pe companie, ceea ce a compensat creșterea tarifelor reglementate practicate de Conpet.
Practic, s-a repetat situația înregistrată în primele 9 luni din 2018. Conpet nu a precizat de la cât la cât a fost majorat respectivul salariu minim.
"Comparativ cu anul 2017, EBITDA este în scădere cu 14,3%, de la 127,529 milioane lei în anul 2017 la 109,336 milioane lei în anul 2018. Scăderea a fost generată de creșterea cheltuielilor cu personalul, urmare a aplicării noului Contract colectiv de muncă încheiat în septembrie 2017", se arată în raportul preliminar al Conpet pe 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cheltuielile de personal ale Conpet au crescut cu peste 25% în 2018, la 140,29 milioane lei.
"Profitul din exploatare realizat în anul 2018, de 64,834 milioane lei, a înregistrat o scădere de 18,221 milioane lei (21,9%), față de 2017, în principal datorită creșterii cheltuielilor cu personalul. Cheltuielile de exploatare realizate în anul 2018, în sumă de 353,601 milioane lei, înregistrează o creștere de 7,8% față de cele înregistrate în anul 2017, în principal datorită creșterii cheltuielilor de personal și a cheltuielilor cu provizioanele constituite pentru beneficiile angajaților (concedii de odihnă și participarea salariaților la profit)", precizează Conpet.
Cifra de afaceri a companiei a avansat ușor anul trecut, cu 2,2%, la 385,14 milioane lei. Cantitatea totală de țiței și produse petroliere transportată a crescut marginal, cu 0,5%, la 6,855 milioane tone, cea aferentă producției interne, aparținând OMV Petrom, chiar scăzând ușor, cu 1,6%, la 3,493 milioane tone.
CITEȘTE ȘI Subway, cel mai mare lanț american de restaurante fast-food, anunță extinderea în România cu restaurante tip Fresh Forward DecorÎn vara anului trecut, ANRM a aprobat majorarea tarifelor reglementate de transport practicate de Conpet, cel pentru transportul țițeiului de producție internă crescând cu aproape 6%. Mai mult, pentru transportul de cantități din import la rafinăria Petromidia, tariful a crescut de la 8 lei/tonă la 27 lei/tonă pentru tranșa mai mică de 120.000 tone/lună și de la 7,33 lei/tonă la 24,74 lei/tonă pentru tranșa mai mare de 120.000 tone/lună.
Tarifele pentru Petromidia urmează să fie înjumătățite în curând de către ANRM, la 14 lei/tonă pentru cantități mai mici de 120.000 tone/lună și 12 lei/tonă pentru cele peste acest nivel, după ce Rompetrol s-a angajat prin contract să-și tripleze transporturile de marfă efectuate prin intermediul Conpet, de la circa 40.000 de tone anul trecut la 120.000 de tone în 2019.
Conpet a realizat în 2018 investiții în valoare de 69,47 milioane lei, reprezentând un grad de îndeplinire de 91% a programului pe anul trecut. În 2017, investițiile companiei s-au cifrat la 49,19 milioane lei (program îndeplinit în proporție de 77%).
Acționarul majoritar al Conpet este Ministerul Energiei, care deține 58,71% din acțiunile companiei.